Fa unes setmanes, des de la regidoria de medi ambient de Benicarló, se’n van instal·lar els contenidors d’oli domèstic, ara ha sigut el torn dels contenidors de matèria orgànica.
✅ Enumerarem una llista de residus que es poden tirar al contenidor marró per a assegurar que tot estigui en la seva ordre:
-Fruites i verdures o les seves restes, tant cuinades com crues.
-Restes de cereals, llegums o hortalisses. També és igual si estan cuinats o no, no deixa de ser menjar i, per tant, matèria orgànica degradable.
-Pa, brioixeria i galetes que ens hagin sobrat o que se’ns hagi posat dolent i no volem consumir-ho.
-De la fruita també tirem els ossos, llavors, les peles i la fruita seca sencera que se’ns hagin posat dolent o ens hagin sobrat.
-Qualsevol material biodegradable com poden ser paper de cuina usat, tovallons, restes de cafè (la càpsula sencera d’alumini no, només els pòsits), les bossetes en les quals venen les infusions, els suros d’ampolla, etc.
-Restes de poda, plantes, fulles seques, flors, etc.
-Serradures, peles d’ou, carns, peixos i mariscos.
❌ No hem de tirar :
-Oli usat de cuina o de qualsevol altre tipus.
-Bolquers, compreses, preservatius o qualsevol producte que provingui per a la salut i la higiene que tingui un sol ús.
-Els suros de les ampolles que estan fets de plàstic o resina.
-Excrements de qualsevol tipus.
-Pedres, sorres o terra del jardí.
-Productes de neteja.