- Es contempla la construcció de tres rotondes i l’asfaltat de tot el tram de nord a sud de l’antiga N-340
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha aprovat provisionalment el projecte de traçat per a la humanització de les travessies de Vinaròs, l’actuació de les quals es realitzarà en les carreteres N-340a, N-232 i N-238 de l’Estat, i que compta amb un pressupost estimat d’obres de 7,58 milions d’euros (IVA inclòs). Pròximament, se sotmetrà al tràmit d’informació pública, la qual cosa implica la publicació de l’anunci corresponent en el Boletín Oficial del Estado (#BOE). L’actuació consisteix en la transformació en una via urbana i la humanització d’un tram de 3.665 metres de la travessia de la carretera N-340a, al seu pas pel terme municipal de Vinaròs, en el tram comprés entre els #km 1048,820 i 1052,485, i també la rehabilitació del ferm en tot el tram de l’antiga N-340 al seu pas pel terme municipal, la N-232 des de Vinaròs fins a la nova variant de la N-340 i la N-238 també fins a la nova variant de la N-340.
Esta tarde han comparegut l’alcalde Guillem Alsina, el regidor d’Urbanisme, Juan José Borràs i la primera tinent d’alcalde Paula Cerdà per explicar els detalls. Segons el regidor d’Urbanisme, Juan José Borrás, es millora l’asfaltat de tot el tram de des de Sol de Riu a Aiguadoliva i els accessos de la N-238 i N-232 fins la nova variant. En el tram de travessia de l’antiga N-340 es construiran tres noves rotondes: una d’accés al centre comercial Portal del Mediterraneo, una altra en la zona industrial dels Capsades i una altra en la zona de l’avinguda Barcelona.
El pla contempla també la redistribució de la secció de la carretera actual, desplaçant l’eix i reduint l’amplària dels carrils de trànsit, per a poder incloure una franja de separació i un carril cicle-per als vianants. El projecte contempla també la il·luminació de les dues glorietes de l’enllaç de la N-238 amb la N-340 i millores en el drenatge en diversos punts conflictius de la N-340a.
El gran bulevard central serà des de la zona del centre comercial Portal del Mediterraneo fins a l’avinguda Barcelona. Disposarà de dos carrils de circulació de tots dos sentits de 2,85 metres cadascun, un carril bici de dos metres d’amplària, un altre per als vianants també de dos metres d’amplària i hi haurà en tota l’extensió del tram fins a 16 pas per als vianants peraltats. Borràs va dir que la gran novetat és que hi ha una zona de 1,30 metres d’amplària en aquests 3,5 #km amb arbratge i il·luminada.
Aquesta actuació implica que, una vegada finalitzades les obres, el tram se cedirà a l’Ajuntament de Vinaròs d’acord amb l’Ordre TMA/1160/2021, de 8 d’octubre, per la qual s’estableix el marc per a la celebració d’acords de lliurament als Ajuntaments de vies urbanes de la xarxa estatal.
L’alcalde, Guillem Alsina, ha mostrat la seua satisfacció. “Són més de 7,5 milions que rebrà el nostre municipi després d’adaptar totes les demandes dels tècnics de Carreteres i els de l’Ajuntament, i per fi tenim com a resultat que el Ministeri licite les obres. El treball des de la regidoria d’Urbanisme i els tècnics municipals i la demarcació de carreteres de la Comunitat ha sigut importantíssim per a acabar de cosir i perfilar aquest projecte que ha de donar resposta a una de les demandes del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible amb aquest gran bulevard del Baix Maestrat”, ha assenyalat.