- Tania Agut: “És una aberració que perjudica tant l’Ajuntament com a moltíssims veïns del poble”
- Esta decisió posa en perill les iniciatives impulsades per a posar en valor el Prat i el seu desenrotllament turístic de manera sostenible
L’Ajuntament de Torreblanca ha anunciat que interposarà un recurs contenciós administratiu davant la publicació per part del Govern de l’aprovació de la partió al Prat i que perjudicarà notablement desenes de propietaris del municipi així com al propi Consistori, que és propietari d’algunes parcel·les.
L’alcaldessa de Torreblanca, Tania Agut, s’ha compromés a recórrer res més conéixer la decisió del Ministeri de Transició Ecològica, que amb l’aprovació d’esta partió consumisca una decisió presa fa temps pel Govern d’Espanya i que ha confirmat ara en desestimar absolutament totes les al·legacions presentades tant per l’Ajuntament de Torreblanca com pels propietaris.
Esta decisió unilateral del Govern d’Espanya posa en greu risc els plans de futur de Torreblanca entorn del Prat, que inclou tant iniciatives de desenrotllament d’activitats i inversions mediambientals, així com iniciatives turístiques que redonen redundar en la millora de les oportunitats econòmiques i de futur de moltíssims habitants del municipi.
Tania Agut ha assegurat que “el Govern incauta a veïns i a l’Ajuntament 10.235 metres lineals del Prat malgrat les al·legacions justificades que hem presentat tant des de l’Ajuntament com molts dels veïns perjudicats per esta partió. Les han desestimades totes”.
L’alcaldessa ha lamentat que “afecta a pràcticament tot el Prat, que és un paratge natural protegit a nivell europeu. És una aberració que part del Ministeri per a la Transició Ecològica amb el vistiplau del Govern de Pedro Sánchez. Ni els veïns ni l’Ajuntament estem conformes amb les argumentacions del Ministeri i acudirem a la via judicial per a barallar esta decisió fins a les últimes conseqüències, perquè la nostra obligació és defendre a l’Ajuntament i a tots els veïns que s’hagen vist perjudicats”.
Agut ha assenyalat que “no solament interposarem recurs contra la partió, sinó que també hem sol·licitat a la Generalitat que s’alie amb nosaltres, alguna cosa que ja ens han confirmat. Això no té nom, perquè també afecta a vivendes que, encara que no estan en la partió, sí que estan en la zona d’afecció”.
“Cal tindre en compte que l’Ajuntament també té parcel·les afectades com per exemple l’Espai Natura, que és on tenim l’oficina de Turisme i tenim un ambiciós projecte previst de la mà de la Generalitat. Genera molts perjuís tant a nivell natural com de desenrotllament turístic”, ha reiterat l’alcaldessa..
La veritat és que el Ministeri per a la Transició Ecològica ha publicat en el BOE l’aprovació de la partió dels béns de domini públic marítim-terrestre en el tram de costa d’uns deu mil dos-cents trenta-cinc (10.235) metres de longitud, que comprén el Prat de Cabanes-Torreblanca, en els térmens municipals de Cabanes i Torreblanca.