- La localitat va vibrar de nou amb esta singular experiència immersiva que va congregar a milers d’espectadors de tota España
- Tania Agut: “Una vegada més es demostra el potencial d’este acte com a generador d’oportunitats per a la localitat”
La localitat de Torreblanca es va convertir anit des de les 22.00 en un impressionant teatre a l’aire lliure en el qual més de 200 persones implicades entre actors i personal van posar en peus una representació única. La Passió de Torreblanca, l’única que es fa en valencià, va rebre anit, Dijous Sant, a milers de persones, la qual cosa consolida este acte com tot un referent turístic de primer nivell.
L’alcaldessa, Tania Agut, ha explicat que “poques representacions poden estar al nivell i la qualitat d’esta” i ha recordat que la celebració s’ha consolidat com un generador d’oportunitats per al model turístic que està desenrotllant l’equip de govern. “És evident que la *Passió és el principal referent turístic que tenim que es completa amb una ubicació privilegiada, en una localitat mediterrània, i que és una font d’oportunitats per al municipi”.
A més, ha agraït a l’organització d’este gran esdeveniment que enguany ha incorporat novetats tècniques, com un nou escenari, i tal com explica la regidora de Turisme, Gema Edo, “porten mesos treballant perquè esta edició fora, si cap, més especial” en una impressionant representació que emociona a tots els assistents a través de les 18 escenes en les quals es compta la Passió, mort i crucifixió de Jesucrist i que se celebra des de 1979.
Des de la Regidoria de Turisme, explica Edo “s’està aprofitant la presència d’una gran quantitat de turistes per a poder fer enquestes que ens oferisquen informació real de les necessitats, el perfil del turista i com millorar per a pròximes edicions”. Enguany, a més, ha sigut la primera vegada que s’han oferit audioguies en diferents idiomes.
El realisme de la Passió comença amb l’entrada de Jesús a Jerusalem en la plaça, on estan els principals escenaris fins al trasllat al Calvari on es representa la crucifixió. Enguany, a més, al realisme de sempre se li incorpora la intel·ligència artificial en l’elaboració d’escenaris que s’unirà al respecte del municipi i els assistents. L’experiència és una immersió en esta impressionant i emotiva representació.
La regidora de Turisme, Gema Edo, ha manifestat que “tenim un pla estratègic de promoció que inclou al turisme de proximitat” pel que, a més de la visita de moltes persones de Madrid, el País Basc, Aragó i Catalunya “un dels públics potencials és el de la pròpia Comunitat Valenciana” d’ací ve que enguany s’hagen dissenyat campanyes promocionals en localitats de València i Alacant per a donar a conéixer este impressionant.
La Passió
Torreblanca posseïx una extensa tradició teatral que es remunta a principis de segle XX. En 1978, per iniciativa d’un grup de jóvens pertanyents a l’associació de Teatre *Torreblanquins, van conjuminar esforços per a fer realitat un desitjat somni: que Torreblanca tinguera com altres pobles del Mediterrani “la seua Passió”.
Estrenada el 12 d’abril de 1979, La Passió de Torreblanca s’ha consolidat com un dels esdeveniments culturals més populars, representatius i participatius de la localitat.
Se celebra una única representació el Dijous Sant a les deu de la nit, en diversos escenaris a l’aire lliure. Els diàlegs són íntegrament en valencià.
La Passió de Torreblanca, consta de 3 actes i la seua duració aproximada és de dos hores. El primer acte té lloc en la Plaça Major, representant-se el segon i tercer en les zones altes de la ciutat, C/ San Cristobal i Calvari respectivament.
Atés que la representació té lloc en un espai obert, l’espectador es troba permanentment embolicat en la dinàmica i realisme de la història, sentint-se completament atrapat per la trama argumental i convertint l’assistència a la Passiò en una experiència vivencial emocionant.