El documental arreplega fragments de la vida quotidiana dels palestins, els obstacles de l’ocupació (checkpoints, assentaments) i l’escalada com a ferramenta de llibertat, identitat i comunitat.

El dimarts 23 , a la Sala d’actes de la Casa de la Cultura va tindre lloc la projecció del documental sobre escaladors en Palestina “Resistance Climbing” (Escalada de Resistència) . Les imatges i testimonis d’aquesta pel·lícula evidencien la necessitat del poble palestí de poder recuperar la seua vida quotidiana . En aquest cas un esport com l’escalada, dona un via d’oportunitat per recuperar les sensacions a les que qualsevol persona tenim dret . I entre eixes sensacions està el sentiment d’identitat i arrelament al territori. Israel , amb la seua política d’apartheid, colonialisme i genocidi , tracta d’impedir-ho.
A la pel·lícula va seguir un fòrum conduit per Lidón Soriano , activista pro-palestina , membre de la RESCOP ( Xarxa contra l’ocupació de Palestina) . El missatge va ser concret i clar : el poble palestí necessita de la nostra solidaritat . La pressió davant de totes les instàncies polítiques i socials és determinant per a que la situació de Palestina canvie. I quede clar que no parlem només de Gaza, parlem de Cisjordània i del dret al retorn dels milions de palestins que viuen en camps de refugiats.
Continuar amb les accions de boicot a les empreses que afavoreixen les polítiques colonialistes i armamentístiques del govern d’Israel, seguir amb les campanyes de sensibilització, participar en els actes de suport al poble palestí….
Totes són propostes valuoses per a seguir parlant de Palestina . Totes són opcions per a tractar de què els drets humans no es queden tant sols en una declaració de principis. Totes són propostes per acompanyar al poble palestí en la seua màxima de vida : existir és resistir!
Visca Palestina lliure!!

GRUP DE SUPORT A PALESTINA DE VINARÒS.


























