- Ferrocarrils de la Generalitat mostra “la seva sorpresa” per aquesta convocatòria.
- S’oferirà el servei de trens que dicti el Departament d’Empresa i Treball, amb comunicació als serveis de comunicació d’FGC i a través de les seves xarxes socials.
El sindicat SEMAF (Sindicato Español de Maquinistas y Ayudantes Ferroviarios) ha convocat cinc jornades de vaga a Ferrocarrils de la Generalitat per als dies 24 i 25 de febrer i 2,3 i 4 de març. Segons han explicat fonts d’aquest sindicat a l’ACN, l’aturada vol “millorar la seguretat” de la xarxa, a més de complir amb una dotzena de reivindicacions.
En un comunicat, Ferrocarrils de la Generalitat ha mostrat “la seva sorpresa” per aquesta convocatòria, que considera “artificiosa i altament lesiva per a la mobilitat de les persones usuàries“. Ferrocarrils també argumenta que SEMAF “té una representació minoritària dins del Comité d’Empresa, del 13%“.
L’empresa, a més, ha volgut aclarir que “mai abans s’havien fet arribar direcció de l’empresa cap d’aquestes propostes en el marc del Comitè de Seguretat en la Circulació, ni directament ni com a comunicat“.
Ferrocarrils de la Generalitat ha assegurat que, durants els dies que dure la vaga, oferirà aquests dies el servei de trens que dicti el Departament d’Empresa i Treball, i es comunicarà puntualment als serveis de comunicació d’FGC i el compte de Twitter @FGC
📣 Amb motiu de la vaga convocada pel sindicat minoritari SEMAF els dies 24 i 25 de febrer, i 2, 3 i 4 de març, el servei de trens funcionarà d’acord amb els serveis establerts pel Departament d’Empresa i Treball.
Disculpeu les molèsties.
➕ℹ️ a https://t.co/LjQxvQNhm5. #FGC pic.twitter.com/3ao6sB9NQj
— FGC (@FGC) February 20, 2026
Foto: Arxiu.




















