/>
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

Veïns del carrer Sant Josep de Vinaròs denuncien greus problemes i deficiències amb les obres

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
  • Es denuncia la falta de pendent cap a la zona central de la via, que pot afavorir “l’acumulació d’aigua en episodis de pluges intenses”.
  • Sol·liciten l’apertura d’una canal de comunicació directe i ràpid entre Ajuntament, l’empresa adjudicatària i representants veinals.

43 veins i veïnes del carrer Sant Josep de la ciutat de Vinaròs han presentat un escrit a l’Ajuntament de Vinaròs en el qual critiquen i expressen la seva preocupació per la situació de les obres en aquesta via del municipi del Baix Maestrat. El regidor del PSPV-PSOE de Vinaròs, Juan José Borrás, ha comparegut aquest matí en roda de premsa en la seu dels Socialistes per “denunciar una actuació, un cop més negligent, en les obres i l’urbanisme d’aquesta ciutat“.

Borràs ha criticat que el consistori vinarossenc “no s’hagi reunit amb els veins de la zona, com tampoc va fer amb els de l’Avinguda Llibertat, Arxiprest Bono, carrer Sant Pasqual, carrer Remei, carrer Ramon Llull i carrer Varadero“. Segons explica el regidor, els veïns del carrer Sant Josep asseguren en l’escrit que el tancament del carrer de forma total es va realitzar a finals d’agost de l’any 2025 “sense avisar al veinat, i a dia d’avui encara no sabem quan s’obrirà“.

Les obres havien d’haver finalizat teòricament el dia 5 de desembre. Es va coincidir una primera ampliació de termini fins al 29 de desembre, una segona ampliació fins al 12 de febrer i la darrera i definitiva fins el 27 de febrer de 2026“, ha inferit Borràs, especificant que “estem ja 13 o 14 dies més enllà d’aquell termini i les obres no estan acabades ni prop d’acabar-se“.

Problemes en els accessos per a les persones amb mobilitat reduida

L’escrit, presentat al consistori per registre d’entrada, també denuncia que “els accessos a les vivendes han sigut molt complicats, tant per les persones per mobilitat reduida com per càrrega i descàrrega“. Borràs ha recordat que la zona del carrer Sant Josep és un carrer “on molta gent viu en planta baixa i amb mobilitat reduida“.

Els veïns també denuncien en l’escrit les males olors procedents de l’obertura de totes les arquetes fecals del carrer, així com la presència de roedors en la via pública en certs moments del dia, que ha generat “situacions desagradables“.

Risc d’inundació pel nivell final del carrer

El veinat signant indica en l’escrit la seva preocupació pel fet que, amb les obres i amb el nou pavimentat, molts habitatges s’han quedat a l’altura de la calçada o fins i tot en zones més baixes, assegurant que “amb aquesta actuació ens hem quedat sense res que pugui retindre un bon episodi de pluges, com una DANA, cada volta més freqüent en la nostra zona“.

Els residents temen que el disseny previst “pugui afavorir l’acumulació d’aigua en episodis de pluges intenses“, amb el risc d’inundacions en les plantes baixes de les vivendes i de les zones comercials. A més, també denuncien la falta de pendent del carrer cap a la zona central, a més de la presència de sols 7 reixetes d’embornals en tota la via.

Així mateix, els veins també proposen la col·locació de les llambordes centrals de marbre del carrer en forma de “V“, per poder així afavorir que l’aigua de pluja pugui circular amb major facilitat als embornals.

Sol·licitud de comunicació directa a tres bandes

Els veïns sol·liciten l’apertura d’un canal de comunicació directe i ràpid entre l’Ajuntament, l’empresa adjudicatària i representants veinals, així com que s’informe amb detall sobre el termini d’actuació i execució de les obres.

Borràs, per la seva banda, ha assegurat que “totes les actuacions en les obres d’aquest equip de Govern obeeixen a un mateix patró, dictat per qui realment mana, el coordinador d’àrees, el senyor Amat, que al final és el que fa i desfa“, assegurant que “s’estan realitzant una sèrie d’actuacions amb negligència, falta d’empatia cap als veïns i veines de les zones afectades i amb una falta d’informació que creiem que no és l’adecuada per un equip de Govern“.

Explora más

[location-weather id="200265"]