/>
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

La Diputació de Castelló impulsa l’activitat musical i activa 100.000 euros per a la compra d’instruments i equipaments d’escoles de música

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

  • La presidenta de la institució provincial, Marta Barrachina, destaca la importància del sector musical i posa en valor estes ajudes que pretenen “potenciar l’activitat de les agrupacions musicals dels 135 municipis i donar suport a la formació de qualitat dels músics”

  • Des de la Diputació de Castelló concebem les bandes de música com a elements fonamentals de la nostra cultura, i és necessari ajudar a les escoles per a continuar formant a músics i així garantir la supervivència de les bandes en cada racó d’esta terra”, subratlla la dirigent provincial

La Diputació Provincial de Castelló impulsa l’activitat musical i activa 100.000 euros per a la compra d’instruments i equipaments d’escoles de música.

La presidenta de la institució provincial, Marta Barrachina, ha destacat la importància del sector musical i ha posat en valor estes ajudes que pretenen “potenciar l’activitat de les agrupacions musicals dels 135 municipis i donar suport a la formació de qualitat dels músics”.

Des de la Diputació de Castelló concebem les bandes de música com a elements fonamentals de la nostra cultura, i és necessari ajudar a les escoles per a continuar formant a músics i així garantir la supervivència de les bandes en cada racó d’esta terra”, ha subratllat la dirigent provincial.

En este sentit, la presidenta de la institució provincial ha incidit en què esta línia d’ajudes “no sols contribuïx a millorar els recursos de les agrupacions, sinó que també facilita l’accés a la formació musical, especialment entre els més joves, garantint així el relleu generacional”.

Les ajudes estan dirigides a reforçar l’activitat educativa i artística de les escoles mitjançant el finançament d’instruments musicals, equips informàtics i material tecnològic, com a ordenadors, impressores, pissarres digitals, entre altres.

Al respecte, el diputat de Cultura, Alejandro Clausell, ha remarcat que “l’adquisició d’instruments és fonamental per a oferir una ensenyança de qualitat a les escoles de música, permetent als alumnes desenvolupar tot el seu potencial en les millors condicions”.

Així, podran optar a estes ajudes les societats musicals amb banda de música establida que disposen d’escola d’educands o d’escola de música, estiguen radicades a la província de Castelló i inscrites en el Registre d’Entitats de Caràcter Cultural de la Diputació de Castelló i en la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana.

Així mateix, també podran beneficiar-se les escoles de música vinculades a una societat musical que complisca els requisits anteriors, quan, fins i tot sent jurídicament entitats distintes, vengen a construir un únic ens entre elles, donada la relació de col·laboració i interdependència existents, així com les escoles de música comarcals o mancomunitats degudament acreditades per la conselleria de Cultura.

Esta línia d’ajudes, tal com ha indicat Alejandro Clausell, és compatible amb la de la Campanya ‘Escoles d’Educands / Escoles de Música per a gastos corrents 2026’ i amb el Certamen Provincial de Bandes de Música, però “no així amb les altres línies d’ajuda de l’àrea de Cultura”.

Pel que respecta a la quantia de la subvenció, esta no podrà superar el 80% del gasto subvencionable de l’activitat, sent la subvenció màxima per entitat de 5.000 euros.

D’esta manera, el diputat responsable de l’àrea de Cultura ha reafirmat el compromís del Govern Provincial amb les bandes de música i ha assegurat que “continuarem treballant per a reforçar i consolidar les nostres societats musicals, garantint que continuen sent un motiu d’orgull per a tota la província de Castelló”.

Les entitats interessades a concórrer en este procediment hauran de presentar les seues sol·licituds dins del termini d’un mes, a comptar des de l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló.

Explora más

[location-weather id="200265"]