/>
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

El nou aparcament dels terrenys d’Adif serà de rotació i s’hi podrà estacionar de manera gratuïta dos hores i mitja

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
  • La mesura també afectarà el primer dels aparcaments, només es podran utilitzar una vegada al dia, i els vehicles podran ser sancionats si no són retirats

L’alcaldessa de Tortosa, Mar Lleixà, ha anunciat avui que la posada en funcionament del segon aparcament que s’està construint als terrenys d’Adif suposarà l’habilitació de dos grans zones d’estacionament de rotació, en què les dos primers hores i mitja seran gratuïtes. Lleixà ha detallat que el govern municipal està tramitant una modificació de l’ordenança de la zona blava, en què s’incorporarà la regulació dels dos aparcaments dels terrenys d’Adif. Així, tant el nou aparcament, amb 201 places per a cotxes i 83 per a motos, com el que es va construir fa tres anys a la vora de l’estació, amb 116 places per a cotxes, passaran a ser pàrquings de caràcter rotatiu, amb una estada màxima de dues hores i mitja.

“A través de l’aplicació o de la màquina expenedora, s’haurà d’introduir la matrícula del vehicle i es marcaran les dos hores i 30 minuts d’aparcament”, ha explicat Lleixà. “Si se supera este període i el conductor no mou el vehicle, se li podrà imposar una sanció”, ha afegit l’alcaldessa. A més, de la mateixa manera que l’hora gratuïta que tenen els usuaris de l’aplicació de la zona blava només es pot gaudir una vegada al dia, també esta gratuïtat de dos hores i mitja per als aparcaments dels terrenys d’Adif només es podrà obtenir un cop al dia. L’horari de funcionament serà el mateix que a la resta de la zona blava.

L’Ajuntament podrà determinar altres horaris i períodes, així com les dates en què no es prestarà el servei.

Lleixà ha remarcat que esta limitació de temps s’ha pactat amb les associacions de comerciants, que havien demanat que el nou aparcament fos de rotació. “Estem convençuts que esta mesura afavorirà la rotació de vehicles, que és el que busquen amb estes places d’aparcament situades a la vora del centre comercial. No tenim un afany recaptatori, sinó que la mesura busca que hi hagi una rotació que fins ara no es produïa amb el primer aparcament habilitat als terrenys d’Adif”, ha assenyalat. “Des del govern municipal també teníem molt clar que era necessari este efecte de rotació, per facilitar que puga ser utilitzat per més gent”, ha conclòs l’alcaldessa.

D’altra banda, Lleixà ha anunciat que l’oficina tècnica del Pla de Barris i Viles, que obrirà al setembre, s’ubicarà finalment al centre cívic del barri de Santa Clara. De fet, ha afegit que ja s’estan definint els professionals que en formaran part. Lleixà ha recordat que les inversions del Pla de Barris i Viles, amb una inversió global de 25 milions d’euros per als propers cinc anys, han de permetre transformar i regenerar la Ciutat Històrica des del punt de vista de la rehabilitació i transformació física d’espais; de la transició energètica i l’adaptació al canvi climàtic, i de l’acció comunitària i de millora de convivència.

Explora más

[location-weather id="200265"]