/>
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

La Diputació de Tarragona posa a disposició dels ajuntaments de municipis petits i dels emplaçaments prioritaris 100.000 ulleres homologades per poder observar l’eclipsi de sol

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

  • Es distribuiran als consistoris de fins a 2.500 habitants de la demarcació i també en municipis de fins a 20.000 que la Generalitat ha identificat com a indrets destacats on veure aquest fenomen astronòmic que tindrà lloc el 12 d’agost

Amb l’objectiu que l’observació de l’eclipsi solar del 12 d’agost sigui una experiència segura i satisfactòria, la Diputació de Tarragona distribuirà un total 100.000 ulleres homologades entre els ajuntaments de municipis de fins a 2.500 habitants.

Alhora, també en farà arribar als municipis de fins a 20.000 habitants que han estat identificats per la Generalitat com a emplaçaments prioritaris per a l’observació segura d’aquest fenomen astronòmic (Gandesa, Montbrió del Camp, Móra la Nova, Camarles, Santa Bàrbara, l’Aldea, Altafulla, Constantí, l’Ametlla de Mar, Alcanar, Torredembarra).

La distribució es farà seguint criteris de nombre d’habitants o bé d’aforament dels emplaçaments d’observació. En el cas dels municipis petits, la Diputació cobreix fins al 70% de la població.

La Diputació farà arribar les ulleres als ajuntaments a partir del 15 de juliol, i seran els diferents consistoris els encarregats de distribuir-les entre la població, de la manera que considerin més adient.

Aquesta acció per part de la Diputació de Tarragona es du a terme en el marc de la col·laboració amb el Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat, amb la voluntat de facilitar l’accés de la ciutadania a aquest material de protecció i de donar suport als municipis de menor dimensió.

D’altra banda, la Diputació compta amb un apartat al seu web amb informació i, recomanacions per a l’observació segura de l’eclipsi: www.dipta.cat/temes/projectes-transversals/eclipsi-solar-total .

Explora más

[location-weather id="200265"]