/>
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

La Diputació de Castelló rep als 12 xiquets i xiquetes sahrauís que participen este estiu en el programa ‘Vacacions en Pau’ 2026

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

  • La diputada de Benestar Social, Marisa Torlà, dona la benvinguda a la província de Castelló als menors d’entre 11 i 12 anys arribats des del campament de refugiats de Tinduf (Algèria) en una trobada amb les seues famílies d’acolliment

  • La diputada provincial agraïx la solidaritat i generositat de les famílies d’acolliment que enguany obrin les seues llars a Castelló, assegurant que “són la part més important d’este projecte que, cada estiu, permet als xiquets i xiquetes passar unes vacacions en pau”

La Diputació Provincial de Castelló rep als 12 xiquets i xiquetes sahrauís que participen este estiu en el programa ‘Vacacions en Pau’ 2026.

La diputada de Benestar Social, Marisa Torlà, ha donat la benvinguda a la província de Castelló als menors d’entre 11 i 12 anys arribats des del campament de refugiats de Tinduf (Algèria) en una trobada amb les seues famílies d’acolliment, i han mostrat el compromís del Govern Provincial amb este programa que organitza l’Associació Ajuda al poble sahrauí Smara i que compta amb el suport de la Diputació de Castelló.

Així, durant la trobada, celebrat en el Palau Provincial, la diputada de Benestar Social ha agraït la solidaritat i generositat de les famílies d’acolliment que enguany obrin les seues llars a la província de Castelló, assegurant que “són la part més important d’este projecte que, cada estiu, permet als xiquets i xiquetes sahrauís passar unes vacacions en pau”.

No hi ha gest més solidari que obrir les portes de les seues cases per a oferir carinyo i noves oportunitats a estos xiquets i xiquetes, contribuint al fet que gaudisquen d’unes vacacions segures i enriquidores lluny de les difícils condicions en les quals viuen durant gran part de l’any”, ha assenyalat Marisa Torlà.

L’objectiu general del programa que duu a terme l’associació Smara és millorar les condicions de vida dels menors refugiats sahrauís durant la seua estada a la província. I és que, a través de ‘Vacacions en Pau’ els permet evitar les extremes temperatures del desert, que poden aconseguir els 50 graus, i les dures condicions de vida en els seus campaments.

Com ha incidit la diputada provincial, “és un programa molt interessant en el qual els xiquets i xiquetes sahrauís arriben a la nostra terra per a compartir moments plens d’esperança i il·lusió amb altres xiquets i famílies, i gaudir d’unes setmanes de convivència, atenció mèdica i activitats d’oci en un entorn afectiu”.

Explora más

[location-weather id="200265"]