/>
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

Vinaròs acollirà el proper cap de setmana la IVª edició del festival de circ contemporani ArriscARTE

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
  • La programació compta amb 5 “performances” gratuïtes que plenaran la ciutat de Vinaròs de circ contemporani durant el cap de setmana del 4 al 6 de setembre.

L’alcaldessa de Vinaròs, Maria Dolores Miralles, i la tècnica de cultura, Amparo Chaler, han presentat aquest matí a la Biblioteca Municipal de Vinaròs la IVª edició del festival de circ ArriscARTE, que plenarà la zona cèntrica del municipi de cultura i arts circenses durant el cap de setmana del 4 al 6 de setembre, amb activitats per a tots els públics.

Miralles ha assegurat que “és un orgull poder pertànyer i poder participar en aquest festival“, convertint-se, segons ha explicat Miralles, “en una de les activitats més importants de la nostra programació cultural“. L’alcaldessa ha reiterat que aquest festival “porta el circ contemporani als nostres carrers, a la nostra ciutat, als nostres carrers, als espais públics i al teatre“.

La programació, segons ha argumentat Miralles, “és d’una qualitat excepcional, perquè compta amb companyies ja reconegudes dins del panorama i que han sigut premiades o reconegudes dins dels festivals de circ més importants de l’estat Espanyol”. 

Participació en el programa Circ a Escena 2026

L’alcaldessa ha fet referència a la participació de la ciutat de Vinaròs en el programa Circ a Escena 2026, promogut per la Direcció General d’Arts Escèniques i Música del Ministeri de Cultura i desenvolupat per la Xarxa Espanyola de Teatres, Auditoris, Circuits i Festivals de Titularitat pública, insistint que “formar part de “Circ a Escena” situa a Vinaròs en el mapa estatal del circ contemporani i ens permet accedir a propostes d’una gran qualitat, afavorint l’intercanvi artístic i fomentant nous públics“.

Miralles ha agraït el suport del Ministeri de Cultura i de la Xarxa Espanyola de Teatres, Auditoris, Circuits i Festivals de titularitat pública, així com a la Diputació de Castelló, entitat que subvenciona l’espectacle inicial d’aquesta quarta edició.

Tres dies de programació per a tots els públics

Per la seva part, Chaler ha sigut l’encarregada d’explicar la programació d’aquest festival, en el qual totes les actuacions es podran gaudir de manera gratuïta. El festival arrancarà el divendres 4 a les 19:00 h amb l’espectacle “Pilots“, de la companyia “La Finestra Nou Circ“. L’exhibició de circ itinerant arrancarà des de l’Auditori Municipal Wenceslao Ayguals d’Izco i passarà pels carrers cèntrics del municipi fins acabar el seu recorregut a la Plaça de la Mera.

A les 20:30 h de la vesprada, l’Auditori Municipal prendrà el protagonisme amb l’espectacle d’acrobàcies “L’Appel Du Vide“, de la companyia “Siroco Cia“, que portarà el vertigen i la plasticitat a l’espai cultural vinarossenc, amb un gran espectacle d’acrobàcies per a tots els públics.

El dissabte 5 arrancarà amb l’activitat de circ participatiu “Magatzem del Circ Ambulant“, de la companyia “La Fam Producciones“. Des de les 11:30 h del matí, l’espai cultural de l’Amera es convertirà en una gran mostra de circ ambulant i participatiu, on tots els públics podran acostar-se a les acrobàcies, els malabars i els demés aspectes del circ ambulant.

Durant la vesprada, l’espectacle “Gota“, de Txema Muñoz, plenarà l’Auditori Municipal de màgia, clown i teatre visual, en un espectacle molt intimista i molt poètic. La proposta es podrà gaudir a les 19:30 h de la vesprada per a tots els públics. Chaler ha explicat que tant aquest espectacle com “L’Appel Du Vide” seran de públic reduït, ja que es llevaran butaques i s’habilitarà un espai en la zona cèntrica pels espectacles.

Finalment, la IVª edició del festival ArriscARTE acabarà amb l’espectacle “Play Time“, de la companyia “Chisgarabís & Kanbahiota“. La proposta es podrà gaudir a la Pèrgola del Passeig Colom a les 19:30 h de la vesprada, on una roda gegant mostrarà l’humor, el moviment i l’acrobàcia en un moviment compartit.

Explora más

[location-weather id="200265"]