- Aquest episodi arriba com a conseqüpencia de l’elongació d’un tàlveg sobre la península i del probable aïllament d’una DANA al nord d’aquesta.
- L’AEMET insisteix que existeix una important incertesa respecte a la posició de la DANA i del tàlveg, així com a la distribució i la quantitat de les precipitacions, així que recomana prestar una atenció especial a les actualitzacions de les previsions metereològiques.
L’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha anunciat, a través d’una nota de premsa, un canvi de temps significatiu de cara al pròxim cap de setmana, com a conseqüència de l’elongació d’un tàlveg sobre la península i del probable aïllament d’una DANA al nord d’aquesta. Aquesta situació provocarà un augment de la inestabilitat, que serà especialment destacable a l’àrea mediterrània.
L’increment de la inestabilitat, segons explica l’Agència, anirà acompanyat de l’entrada d’un flux d’aire humit als prelitorals i litorals. Per aquest motiu, és possible que es produïsquen precipitacions intenses i persistents en zones de les Illes Balears i del vessant mediterrani peninsular. Així mateix, segons indica l’AEMET, la disposició de les altes pressions a l’entorn de les Illes Britàniques i del mar del Nord afavorirà l’entrada d’una massa d’aire més fred, que comportarà un descens generalitzat de les temperatures.
🚨La @AEMET_CValencia emite una nota informativa sobre el episodio de precipitaciones intensas previsto para el fin de semana en la Comunitat Valenciana.
➡️Según las predicciones, existe aún una importante incertidumbre sobre la posición exacta de la DANA y la vaguada.
➡️El fenómeno meteorológico comenzará el sábado 17, intensificándose por la tarde, y se prolongará también el domingo 18.
➡️Aconsejan prestar atención a las actualizaciones y pronósticos de próximos días, debido a la incertidumbre existente aún sobre las áreas más afectadas.
➕info👇
— Emergències 112CV (@GVA112) October 14, 2026
L’AEMET assenyala que, amb la informació disponible actualment, l’escenari més probable és que l’episodi de precipitacions comence el dissabte 17, quan un sistema frontal afectarà la zona del Cantàbric. Durant la segona meitat del dia, les pluges s’intensificaran i s’estendran a l’arxipèlag balear i a la façana mediterrània, alhora que es produirà un descens generalitzat de les temperatures, que serà notable al quadrant nord-est peninsular.
Diumenge 18, l’escenari amb més probabilitat és que les precipitacions més significatives es registren als litorals i prelitorals mediterranis i a les Illes Balears. Les pluges podrien ser intenses i persistents, amb acumulacions importants. Al llarg de la jornada, també podrien produir-se tempestes en altres zones de l’interior. Pel que fa a les temperatures, podrien continuar baixant en la major part de la península, amb un descens més acusat a la meitat oriental.
Malgrat aquest pronòstic, l’AEMET insisteix que existeix una important incertesa respecte a la posició de la DANA i del tàlveg, així com a la distribució i la quantitat de les precipitacions. Per aquest motiu, recomana prestar una atenció especial a les actualitzacions de les previsions meteorològiques durant els pròxims dies, atesa la incertesa sobre les zones que podrien resultar més afectades per les pluges.


























