- Baldoví ha criticat al govern de la Generalitat per «no fer res» davant aquesta crisi, a més de proposar un topatge dels preus del lloguer, una aposta clara per l’oferta de vivenda pública i la rehabilitació de les vivendes buides.
- La portaveu a l’Ajuntament de Vinaròs, Paula Cerdà, proposa la creació d’una borsa municipal de lloguer accessible i d’un Pla Local d’Habitatge.
La portaveu de Compromís a l’Ajuntament de Vinaròs, Paula Cerdà, ha comparegut aquest matí a la seu de Compromís amb el síndic del partit a les Corts Valencianes, Joan Baldoví, per parlar de la crisi de l’habitatge, a més de presentar diferents mesures per pal·liar aquesta problemàtica.
Baldoví ha assegurat que «per primera vegada, estem parlant de les coses que vertaderament afecten a la gent, com és el cas de la vivenda«, criticant al govern valencià per «no fer res» davant aquesta crisi.

«La solució no és sols comprar més vivenda, sinó comprar vivenda protegida, vivenda assequible, perquè no se la quedin responsables del Partit Popular com ha passat a Alacant«, ha assegurat el síndic a les Corts Valencianes, a més de criticar la pujada del modul de vivenda pública, insistint que «si pujem el preu però els salaris no augmenten al mateix ritme, les persones amb més necessitat de vivenda pública no la podran tenir«.
Baldoví també ha criticat la decisió de l’executiu valencià de no declarar zones tensionades en alguns indrets de la Comunitat Valenciana, insistint en el fet que alguns ajuntaments han volgut declarar-se com a zona tensionada i des de l’executiu no se’ls ha donat l’oportunitat per poder controlar el preu dels lloguers.

El síndic de Compromís a les Corts ha destacat, entre les seves propostes, una aposta clara per l’oferta de vivenda pública, així com un topatge dels preus del lloguer, la rehabilitació de vivendes buides i evitar que la pressió turística expulsi als habitants del municipis.
Cerdà insta a la creació d’una borsa municipal de lloguer accessible
Per la seva part, Cerdà ha parlat sobre la problemàtica de l’habitatge al municipi de Vinaròs, assegurant que «no podem parlar d’un futur digne per al nostre poble si els joves no poden emancipar-se, si les nostres famílies no poden arribar a final de mes una vegada han pagat el lloguer i si les persones treballadores no poden trobar una vivenda digne acorde als seus ingressos«.
Cerdà ha especificat que el preu de l’habitatge s’ha encarit sols és un any un 14,4 % i el lloguer un 8,1%, unes dades que evidencien, segons la portaveu de Compromís, «la pressió que està patint el mercat immobiliari al municipi».

La portaveu de Compromís ha instat a l’Ajuntament a treballar conjuntament amb la Generalitat per la construcció de més habitatge públic, així com facilitar l’accés a la vivenda a tot el món, perquè persones amb menys recursos puguin accedir a un habitatge barat i assequible.
Així mateix, Cerdà ha proposat la creació d’una borsa municipal de lloguer accessible, instant a l’Ajuntament a estudiar un sistema que doni garanties als propietaris per poder posar els lloguers a un preu abastable. La portaveu de Compromís ha especificat també la necessitat d’estudiar la situació de les vivendes buides i dels pisos turístics en el municipi, mitjançant l’estudi de les dades actualitzades, així com el compliment de la normativa i estudiar mesures proporcionades on es detecten aquests problemes.
Finalment, la portaveu de Compromís ha plantejat la posada en marxa d’un Pla Local d’Habitatge, fent referència a la signatura d’un conveni entre l’EVHA i l’Ajuntament de Vinaròs per la cessió de dues parcel·les per la construcció de vivenda pública el passat mes de novembre, que va quedar desert en la seva primera licitació.




























