- La Conselleria aborda, en la IVª Jornada de la Pesca Professional de la Comunitat Valenciana, la conservació del fons marí i el futur de l’activitat pesquera.
El director general de Pesca, de la Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ganaderia i Pesca, Miguel Castell, ha defés «la necessitat d’adaptar la normativa europea a la realitat de la flota mediterrània«, durant l’inauguració de la IVª Jornada de la Pesca Professional de la Comunitat Valenciana, organitzada per la Conselleria en col·laboració amb la Fundació Oceanogràfic, a València.
Castell ha valorat «la importància de desenvolupar la proposa de Comissió de Pesca del Parlament Europeu, perquè la nostra flota pugui arribar als 180 dies d’activitat el proper any, i per evitar que una sola espècie pugui condicionar el conjunt de les captures«, afegint que aquest avanç és «un treball de les cinc comunitats autònomes del Mediterrani espanyol i dels progressos que s’han aconseguit en l’àmbit europeu i a la predisposició del comissari de Pesca, Costas Kadis».
El director general de Pesca ha explicat que el pressupost del sector pesquer valencià arriba als 32,7 milions d’euros, assegurant que «aquesta dotació ens permet atendre distintes necessitats de l’activitat pesquera, des de la trasformació i comercialització dels productes fins les inversions dels grups d’acció local pesquera, així com les ajudes a les confraries de pescadors«.
Castell ha subrallat «la necessitat de simplificar els controls aplicables a la pesca artesanal, evaluar l’impacte socioeconòmic abans d’imposar restriccions sobre els dies de faena i les captures pugui comprometre la viabilitat econòmica de les explotacions pesqueres»
Col·laboració entre les confraries i la comunitat científica
La IVª edició de la Jornada de la Pesca Professional ha reunit a pescadors de les diferents confraries de la Comunitat Valenciana i les seves famílies, permetent compartir els resultats dels treballs científics i les iniciatives de conservació marina en les que col·laboren els professionals de la pesca.
Així mateix, s’han presentat els resultats preliminaris dels estudis de l’Institut d’Ecologia Litoral i de la Universitat Catòlica de València sobre les reserves marines d’interés pesquer i les zones de protecció pesquera, i s’han donat a conèixer els treballs de la Fundació Oceanogràfic per recuperar fauna marina afectada accidentalment per les arts de pesca, com tortugues, coals, gorgonies i caballets de mar.
Castell ha recordat que «la col·laboració entre les confraries de pescadors i la comunitat científica és fonamental per millorar el coneixement del medi marí i afavorir la recuperació d’espècies«, assegurant que «és una oportunitat per reconèixer el paper dels pescadors com aliats en la conservació del mità marí i reforçar la col·laboració entre el sector pesquer, la comunitat científica i les entitats que treballen en la recuperació d’espècies«.



























