- El passat dissabte 16 de març, APNAL-Ecologistes en Acció de Vinaròs va col.laborar amb el Casal Jove de Vinaròs monitoritzant una recollida de brossa en l’entorn del Riu Servol.
Un petit grup de joves menors de 16 anys (a més d’altres voluntaris i espontanis) van ajudar a retirar els residus deixats pels incívics al passeig entre el Poliesportiu de Vinaròs i el Parc de Catalinetes.
L’entorn del Servol és un lloc habitual d’acumulació de brossa, tant pels vianants com pels grups de persones que fan “botelló” en l’entorn. Efectivament, els residus més abundants van ser les llaunes de refrescos i cervesa, ampolles de vidre de diferents alcohols i envasos plàstics d’aperitius. Tot i així, com en moltes altres zones del municipi, es van recollir grans quantitats de toalletes higièniques, plàstics diversos, peces de roba i sabates i alguns objectes més rars com electrodomèstics o peces d’automòbils.
Volem recordar un cop més que tot residu que s’aboca al medi acaba afectant-nos de manera indirecta. Es calcula que cada ésser humà té ja l’equivalent a una targeta de crèdit en microplàstics acumulats als teixits interns. Els plàstics es troben ja a les placentes de les dones i a la llet materna. Els punts propers als rius i barrancs i a la mar són especialment crítics, ja que l’escorrentia o el mateix vent poden fer que acaben contaminant ambients més delicats.
En total es van recollir aproximadament un volum equivalent a 150 litres de residus, la majoria, com hem dit, envasos plàstics i llaunes. Agraïm a tots aquells, simpatitzants d’APNAL o no, que van apartar una estona del cap de setmana per deixar un Vinaròs més net. I, sobretot, als més joves que apunten maneres en la defensa del medi ambient.