
- Conxín Puchol: “No permetrem que les obres siguen l’excusa per a tancar la delegació”
El grup municipal de Compromís per Benicarló ha interpelat al darrer Ple a l’equip de govern per la seua “preocupació” per la manca d’informació respecte al futur de la delegació de l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) a la ciutat com a conseqüència de l’inici dels tràmits per al trasllat de l’IES Joan Coromines per l’execució de les obres de reforma d’aquest centre educatiu.
Des de la formació valencianista es temia que la provisionalitat del trasllat del centre de secundària puguera posar en perill el servei d’idiomes a Benicarló. Puchol ha recordat que aquesta amenaça no és aïllada: “Ja hem patit les retallades dràstiques de la Conselleria aquest curs, amb la pèrdua de nombrosos grups i la reducció de l’oferta formativa. Estarem vigilants per a que el trasllat del Coromines no siga l’excusa perfecta per a desmantellar o reduir encara més l‘aulari de l’EOI a Benicarló“.
Per a la formació, obligar els i les benicarlandes a desplaçar-se a la localitat veïna per a estudiar idiomes és un atac directe a l’accés a l’educació pública i de proximitat. Per aquest motiu, Compromís reclama que es garantisca la ubicació d’aquest aulari i es done a conéixer abans que comencen les obres de remodelació de l’IES Joan Coromines. “Exigim que s’especifique de manera immediata on s’ubicaran les aules de l’EOI durant el període d’obres, garantint un espai digne i accessible dins del terme de Benicarló”.
A banda, la coalició reclama el blindatge d’aquesta seu a través “d’un compromís ferm per escrit de la Conselleria que la delegació de Benicarló no serà tancada ni traslladada definitivament”, i que es revertisca la tisorada de cursos i nivells que ha patit la ciutat aquest últim any.
La regidora de Compromís ha emfatitzat en que no es pot tolerar que “una inversió necessària com és la reforma del Coromines servisca per a retallar drets als nostres veïns i veïnes. Benicarló té entitat i demanda suficient per a mantenir la seua delegació de l’EOI”. En aquest sentit han anunciat que des de Compromís s’efectuarà tota “la pressió institucional i social necessària per a evitar nous greuges“.
Conservatori
En aquest mateix context, Conxín Puchol ha advertit que també continua en l’aire què passarà amb aquelles classes del Conservatori Municipal de Benicarló que actualment tenen lloc a les instal·lacions de l’IES Joan Coromines, ja que el conservatori no disposa d’espai suficient. “És una solució provisional que s’està cronificant i que torna a evidenciar la falta de previsió i de planificació del govern municipal”, ha conclòs.
—































