Una selecci贸 de quadres de la pinacoteca del Museo del Prado plena d’art i de color aquests dies el Passeig Mar铆tim de la ciutat de Vinar貌s. Els vinarossencs i visitants poden fer un recorregut a trav茅s de la hist貌ria del museu m茅s important de l’Estat Espanyol i admirar grans obres de la pintura espanyola i de diverses escol路les pict貌riques com la italiana, la flamenca i la francesa.
Durant tota la visita hem pogut observar quadres de pintors tan reconeguts dins de l’escena pict貌rica espanyola com Vel谩zquez, El Greco, Goya, Zurbar谩n o Sorolla, a m茅s de pintors italians com Boticelli, Frangelico, Tintoretto o Caravaggio. A m茅s, tamb茅 hi ha una selecci贸 de pintors flamencs com Rubens, El Bosco, Rembrandt i Van Dyck, i finalitzant amb quadres de pintors francesos com Poussin.
La gran novetat 茅s la posada en marxa d’uns codi QR en la part inferior dels 50 murals, amb diferents recursos per a poder donar una informaci贸 molt m茅s detallada a tots els visitants de l’exposici贸. En la nostra visita hem pogut observar explicacions m茅s detallades en les p脿gina web del propi museu, v铆deos de YouTube, reels de Facebook i d’Instagram i “scrollytelling” d’obres com “El Jard铆n de las Delicias” de El Bosco. A m茅s, davall de cadascun dels 50 murals, es troben petites explicacions dels elements m茅s importants de l’obra, aix铆 com una petita biografia del pintor en q眉esti贸.
L’exposici贸 est脿 promoguda pel Museu del Prado, amb el suport de la Fundaci贸 Iberdrola i estar脿 al Passeig Mar铆tim des del 20 de mar莽 fins el 20 d’abril. 脡s una mostra necess脿ria per poder con猫ixer una mica m茅s la hist貌ria pict貌rica del museu m茅s importants d’Espanya, aix铆 com poder apropar una mica m茅s les obres dels pintors m茅s importants a la ciutadania de Vinar貌s.
Aqu铆 us deixem una galeria de fotografies de la nostra visita a l’exposici贸:






































































































