/>
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

El Consell invertix 9,6 milions d’euros per a millorar 53 àrees industrials de la província de Castelló

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
  • Es beneficiaran 27 municipis de l’Alcalatén, el Baix Maestrat, la Plana Alta, la Plana Baixa, els Ports, l’Alt Palància i l’Alt Millars.
  • Està previst destinar 3,8 milions d’euros per a modernitzar 13 parcs empresarials amb entitats de gestió i modernització i 821.000 euros per a municipis en risc de despoblament.

La Generalitat, a través d’Ivace+i, ha concedit 9,6 milions d’euros en ajudes directes per a impulsar 53 àrees industrials de la província de Castelló, en el marc de la convocatòria de millora de parcs empresarials 2025-2026.

Estes subvencions estan dirigides a tots els ajuntaments de la Comunitat Valenciana perquè puguen dur a terme actuacions de modernització en els espais industrials i en total s’han adjudicat 52,37 milions d’euros.

En la província de Castelló es beneficiaran àrees industrials de 27 localitats de les comarques de l’Alcalatén, el Baix Maestrat, la Plana Alta, la Plana Baixa, els Ports, l’Alt Palància i l’Alt Millars.

Cal destacar que enguany les ajudes tenen caràcter anual o plurianual per a subvencionar projectes en 2025 o per a 2025 i 2026. D’esta manera, els municipis disposaran de més temps per a l’execució dels projectes de millora.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha subratllat que amb estes subvencions “fomentem la competitivitat de les indústries de la província de Castelló i dotem als ajuntaments dels recursos necessaris perquè invertisquen en la modernització dels seus espais industrials, perquè compten amb infraestructures modernes, més segures, sostenibles i adaptades a les necessitats actuals”.

821.000 euros per a risc despoblament

Cano ha recordat que la convocatòria d’ajudes compta amb una línia d’actuació específica dirigida als municipis en risc de despoblament i ha destacat la concessió de 821.000 euros per a dur a terme huit projectes de millora en els espais empresarials de les Coves de Vinromà, Morella, Llucena, Montán i Villahermosa del Río.

Per a la consellera esta important inversió “és una aposta pel foment de l’activitat econòmica local en estos municipis, perquè puguen tindre àrees industrials renovades i atractives per a la implantació de noves empreses que generen ocupació i oportunitats, i, d’esta manera, ajudar a frenar el despoblament”.

Projectes anuals

Del total de 9,6 milions d’euros concedits a la província de Castelló, 526.300,14 euros es destinaran a projectes anuals en les àrees industrials Carretera Xodos, Pla de la Fustera, Sector III Les Foyes i Zona Industrial de Llucena; El Cuadrón de Montán i El Plano de Villahermosa del Río. Estes ajudes compten amb una intensitat de finançament del 90 % i s’emmarquen en la línia d’actuació de risc de despoblament.

Així mateix, s’han concedit subvencions per a la millora dels polígons CS-3 de Borriana, La Rachina de Sant Joan de Moró i La Vilavella de la Vilavella, en el marc de la línia dirigida a la resta de municipis. Estos projectes comptaran amb una intensitat d’ajuda del 74 %, la qual cosa permetrà avançar en la modernització i adequació de les àrees industrials per a millorar la seua competitivitat.

Projectes plurianuals

Quant a les iniciatives de millora que tindran ajudes per als exercicis 2025 i 2026 s’invertiran un total de 9.086.757 milions d’euros per a les següents àrees industrials: Foies Ferraes de l’Alcora; Tras Castell d’Almenara, La Olivera d’Altura; AR7, AR8, Cartonajes La Plana, El Canyaret i Molí d’en Llop de Betxí; Pont de Cabanes, La Basala de Castelló de la Plana i Els Plans de Xilxes.

També es beneficiaran els espais empresarials d’Era Nova de Figueroles, Senda Mitjana, Polar, La Mina Sector 2 i Cardanelles de Nules, Sorella Sud-8, Sis Quarts UI-7, Les Forques UI-3, Miralcamp UI-6, El Palmeral Sud-6, Baixador de Betxí UI-8 i El Colador Sud-1 d’Onda.

Avenida Mediterráneo de Segorbe, Monte Hoyo de Soneja, Río Palancia de Sot de Ferrer, Mario Nebot de la Vall d’Alba i Zona Nord i Zona Sud de Vila-real també comptaran amb ajudes per a modernitzar i millorar infraestructures i servicis amb una intensitat 74 % per a 2025 i del 100 % per a 2026.

Així mateix, Ivace+i ha concedit subvencions per a les Coves dels de Vinromà i les Casetes de Morella amb subvencions del 90 % en 2025 i del 100 % en 2026, dins de la línia de municipis en risc de despoblament.

Entitats de gestió i modernització

Del total de municipis beneficiaris de la província de Castelló amb projectes plurianuals, sis rebran subvencions del 80 % en 2025 i del 100 % en 2026, gràcies a la constitució d’EGM en els seus parcs industrials, amb un total de 3,8 milions d’euros d’inversió.

Estos municipis i àrees beneficiades són: Alcalà de Xivert: El Campaner; l’Alcora: Santa i Torreta; Almassora: Supoi-2, Supoi-3, Supoi-8 i Rambla; Benicarló: El Collet; Onda: Sud 13, Romeral Sud 14 i Nord 2 i la Vall d’Uixó: El Belcaire i La Mezquita.

Actuacions subvencionables

Entre les actuacions més rellevants subvencionades per l’Ivace+ i, destaca la construcció de murs de contenció de formigó armat, una mesura clau per a garantir la seguretat estructural dels terrenys i previndre danys provocats per l’erosió o l’acumulació d’aigües pluvials. També es duran a terme millores en la pavimentació viària i s’augmentarà l’amplària de la calçada per a optimitzar la circulació de vehicles pesants i facilitar així l’accés a les empreses.

En matèria de seguretat viària, es reforçaran les instal·lacions en les zones d’accés als polígons industrials, i s’instal·larà una bàscula de pesatge per a camions, amb l’objectiu de facilitar les operacions logístiques dins dels parcs empresarials.

Així mateix, es preveu l’obra civil per a la implantació de xarxa de fibra òptica, per a millorar les comunicacions i permetre, en el futur, la integració de les instal·lacions municipals en sistemes intel·ligents de gestió (BMS). A això se suma la instal·lació de càmeres de videovigilància connectades a la policia local, així com d’hidrants per a l’extinció d’incendis, contribuint a millorar la seguretat de les infraestructures industrials.

També es durà a terme la millora de la xarxa d’aigua potable i la correcta separació entre la recollida d’aigües pluvials i residuals i la canalització de xarxes elèctriques per a millorar el subministrament energètic.

De la mateixa manera, s’inclouen actuacions de regeneració paisatgística i ambiental, com l’adequació de zones verdes, la creació de recorreguts biosaludables, la instal·lació i ampliació de carrils bici i la col·locació d’elements per a la pràctica esportiva per a fomentar espais més sostenibles i orientats al benestar dels treballadors.

Explora más