/>
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

El PP de Traiguera demana “menys anuncis i més gestió” a l’alcalde del PSOE per a fer realitat el centre de dia del municipi

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

  • El portaveu del PP a Traiguera, Javier Romeu, recorda que la Generalitat convoca una línia d’ajudes de fins a 750.000 euros anuals per a la construcció del centre de dia i lamenta que l’ajuntament no haja fet res en tres anys
  • Romeu demana a l’alcalde del PSOE “treballar amb rigor i aprofitar les oportunitats existents per a aconseguir el finançament”. “La política útil consistix a gestionar perquè els projectes tiren avant, no generar expectatives sense suport econòmic”, declara

El Partit Popular de Traiguera ha reclamat “més gestió, més rigor i menys anuncis buits de pressupost” per a avançar en la construcció d’un futur centre de dia en el municipi.

El portaveu del PP en la localitat, Javier Romeu, ha assenyalat que “ningú discutix que Traiguera necessita este recurs social i que existisca un projecte tècnicament viable és un pas positiu”. No obstant això, ha advertit el regidor, “els projectes no poden quedar-se en anuncis o plans, necessiten finançament real i treball constant per a ser una realitat”.

En este sentit, Romeu ha recordat que la Generalitat Valenciana ha convocat, estos dos últims anys, una línia d’ajudes per a la construcció i millora de centres de dia, amb subvencions de fins a 750.000 euros anuals que poden cobrir el 100% de l’obra. “És el que que ha fet possible que municipis amb molts menys habitants, com Culla, estiguen executant un centre de dia per a 50 usuaris, 25 places per a dependents i altres 25 places per a majors”.

En este sentit, assenyala Romeu, “si realment volem que Traiguera tinga un centre de dia, cal aprofitar totes les oportunitats de finançament existents i treballar des de la serietat i la planificació”, ha explicat el portaveu del PP.

El problema no és tindre idees o projectes sobre la taula. El problema és generar expectatives durant anys sense una consignació econòmica real que permeta executar l’obra, ja que este centre mai va estar reflectit en els pressupostos de la Generalitat Valenciana”, ha afegit Romeu. “Per a nosaltres, la política útil consistix a transformar les necessitats dels veïns en projectes viables i finançats”.

Retallades al finançament

Finalment, des del PP de Traiguera demanen al PSOE que exigisca “al seu cap de files el finançament just de la dependència”. “El Govern d’Espanya nega a la nostra terra el finançament que mereixen les famílies i que la Generalitat Valenciana assumix perquè cap dependent reba menys del que mereix”.

Per tot això, “proposem treballar junts per a dotar a la nostra localitat d’un centre de dia i per a aconseguir del Govern d’Espanya que pague el 50% de les ajudes a les famílies. Si Pedro Sánchez paga als seus socis el 50% d’estes ajudes, nosaltres demanem la mateixa quantia i no el 20% que paga actualment”, ha conclòs.

Explora más

[location-weather id="200265"]