
- Lorenz crida a la mobilització per a frenar el pla de retallades, privatització i atacs al valencià del govern de la Generalitat.
El PSPV de Castelló secundarà la vaga educativa convocada pels sindicats i associacions de mares i pares per a aquest dijous 23 a tota la Comunitat Valenciana «per a mostrar el rebuig unànime de la comunitat escolar al desmantellament de l’educació pública que està duent a terme el govern del PP de Carlos Mazón«.
El portaveu d’Educació a les Corts, José Luis Lorenz, ha lamentat que el sistema educatiu públic valencià haja entrat en un estat de «degradació absoluta«. «El llistat no és curt: hi ha problemes en les assignacions i en el pagament de nòmines, no hi ha recursos per a la modernització i construcció d’infraestructures educatives, al setembre pujaran les ràtios i s’imposarà un districte únic segregador i s’aplicarà el nou model que margina el valencià«. «És un atac sense precedents a l’educació pública i al futur dels nostres fills i filles«.
«En només deu mesos, la Generalitat de PP i Vox han fet evident que no aposten per l’educació pública. Han retallat 200 aules d’infantil i primària per al curs que ve en el seu afany de promoure la privatització de l’ensenyament a costa de la qualitat educativa de l’alumnat«.
El diputat castellonenc ha reivindicat un ensenyament públic de «qualitat, inclusiu i en valencià» que transmeta «valors ètics i democràtics». «L’educació és un dret fonamental, i el PP i Vox no poden continuar retallant en aquest pilar bàsic de l’estat de benestar que ens iguala a totes i tots«, ha afegit.
Crida a la mobilització
Lorenz demana a tota la comunitat educativa que es mobilitze i participe en les manifestacions que se celebraran aquest dijous 23. «És important que tots unim les nostres veus per a defensar l’educació pública«.








































