- El restaurant de Peníscola és l’únic que va esdevenir premiat de tota la Comunitat Valenciana.
El restaurant Casa Jaime, de la localitat de Peníscola, va esdevenir premiat la setmana passada en la I Gala dels “Top Tradition Restaurants”, emmarcada dins dels premis Materia Prima, que annualment s’atorguen a Vitoria-Gasteiz. Aquests premis representen el millor de la cuina tradicional, que comparteixen una filosofia en comú: una fidelitat al sabor, a l’origen i al producte local.
Aquesta edició inaugural es va realitzar a l’Hotel Marqués de Riscal i va ser conduïda pel periodista José Ribagorda, contant amb la col·laboració al jurat de reputats periodistes gastronòmics i gourmets. El premi va ser una escultura dissenyada per l’esculptor basc Xabier Santhotena.
El restaurant, a través de les seves xarxes socials, van treure un comunicat en el que van “voler donar les gràcies a tots els que han pensat en nosaltres per rebre aquest guardó, estem molt contents i agraïts pel reconeixement i més sent la I Edició“. Van finalitzar el parlament desitjant que “aquests premis tinguin tanta llarga vida com la cuida tradicional, la qual reivindiquem i fomentem dia rere dia“.
Conjuntament amb Casa Jaime, també es van premiar als següents restaurants:
- Sacha Hormaechea, de Madrid.
- Taberna Solana, d’Ampuero (Cantabria).
- Pedro Martino, de La Rienda (Asturias).
- Túbal, de Tafalla (Navarra).
- Ventorrillo El Chato, de Cádiz.
- Estrella Del Bajo Carrión, de Villoldo (Palencia)
- Bideko, de Lezama (Álava)
- El Portal De Echaurren, d’Ezcaray (La Rioja)
- Gayarre, de Saragossa (Aragó)
Foto: Organització de l’esdeveniment.