/>
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

Els Bombers localitzen dues persones perdudes a la Sénia gràcies a una trucada d’emergència via satèl·lit

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

Els Bombers de la Generalitat han localitzat aquest migdia dues persones que s’havien extraviat a la zona muntanyosa de la Sénia. L’avís s’ha rebut a les 14.26 h a través del telèfon d’emergències 112, que ha gestionat la incidència alertant els equips de rescat.

La particularitat de l’actuació ha estat que la ubicació dels desapareguts s’ha aconseguit gràcies a una trucada d’emergència via satèl·lit, una tecnologia que cada vegada facilita més el rastreig de persones en zones sense cobertura mòbil.

Un cop localitzades, les dues persones es trobaven en perfecte estat, segons han informat els Bombers. Els equips de rescat les han acompanyat fins al punt on havien deixat estacionat el vehicle, assegurant un retorn segur.

En l’operatiu hi han intervingut cinc dotacions terrestres i un helicòpter del GRAE (Grup d’Actuacions Especials), que també comptava amb personal mèdic del SEM, preparat per atendre qualsevol eventualitat.

Els Bombers han destacat la importància de les noves tecnologies de comunicació via satèl·lit per agilitzar la resposta en entorns de difícil accés i han recordat la importància de planificar les rutes i informar-se de les condicions abans de fer activitats en zones de muntanya.

Explora más