- Zenaida Espejo: “Volem ajudar al fet que les persones majors es divertisquen, siguen independents i tinguen millor qualitat de vida”
- S’han inscrit més de 80 persones per a participar tant en campionats esportius com de jocs tradicionals
L’Ajuntament de Torreblanca ha decidit participar per primera vegada en els Jocs Castellonencs per a Majors, que tenen com a objectiu incorporar els valors propis de l’esport i la cultura a la vida de les persones de més de 60 anys que viuen al poble. Per això, este divendres celebra esta competició, en la qual s’han inscrit més de 80 persones, la qual cosa garantix que les proves seran tot un èxit.
Zenaida Espejo, regidora d’Envelliment Actiu, ha assegurat que “en el nou equip de Govern municipal volem ajudar al fet que les persones més majors de Torreblanca gaudisquen d’activitats perquè es divertisquen, els ajude a ser independents i puguen tindre millor qualitat de vida. Encara que està activitat porta diversos anys celebrant-se a la província, mai s’havia realitzat ací pese a l’interés de les persones majors del poble. Per això hem decidit que és bo per a ells sumar-nos a esta iniciativa”.
Les activitats començaran este divendres a les 9.30 hores i es realitzaran entre el pavelló i el camp de futbol municipal, on en finalitzar es farà una paella monumental per a tots els participants. Els finalistes de cada prova representaran a Torreblanca el 31 de maig a Castelló de la Plana, on serà la final.
Els jocs estan adaptats a les edats que participen i hi ha dos tipus d’activitats, que són les esportives i les tradicionals. En les esportives, les proves seran de pentatló (disciplina que consta de cinc activitats esportives, que són bàsquet, bowling, hoquei, futbol i handbol), petanca, senderisme, pàdel i coreografia. Quant a les tradicionals, seran tornejos de guiñote, ‘tir al pot’, va dominar i cant ‘gaudim de la teua veu’.
Cal tindre en compte que els valors que oferixen l’esport i la cultura són eixos fonamentals per al desenvolupament de la vida de les persones. Per diferents circumstàncies, molts adults majors queden privats de la possibilitat de gaudir de la seua pràctica. Els Jocs Castellonencs són una manera d’incloure’ls en una sana competència que té com a fi principal generar un espai amistat, integració, relacionamiento, aprenentatge i, sobretot, diversió.
Tania Agut ja va habilitar una zona esportiva per a majors
Cal tindre en compte que l’equip de Govern, que lidera l’alcaldessa, Tania Agut, té entre els seus objectius fomentar un envelliment actiu i de qualitat. Amb esta premissa, cal recordar que l’Ajuntament va posar, fa ja quatre mesos, a la disposició de les persones majors una zona esportiva perquè puguen fer exercici. D’esta manera, l’equip de Govern complix amb un dels seus objectius d’esta legislatura, que és millorar la qualitat de vida de les dones i homes de major edat.
Es tracta d’un parc on s’han instal·lat unes màquines d’exercici adaptades a les necessitats de les persones majors. Es troba en la mateixa zona esportiva on estan el camp de futbol o el skate park i al costat del parc de calistenia.
Estes instal·lacions esportives ajuden al fet que les persones majors milloren la seua qualitat de vida, a més de que els ajudar a mantindre’s en contacte amb altres persones, especialment en el cas que visquen solos.
Cal tindre en compte que practicar esport de manera habitual ajuda a les persones majors no sols a millorar la seua independència i la qualitat de vida, sinó que les ajuda a conservar les seues capacitats sensorials, intel·lectuals i afectives; augmenta la sensació de benestar, el somni i l’autoestima; ajuda a mantindre un pes adequat i reduïx el greix corporal; també ajuda a reduir el risc de patir malalties cardíaques, diabetis, hipertensió i neurodegeneratives; a més de protegir-les contra la discapacitat i ajudar-les a millorar la seua mobilitat, la seua força i el seu equilibri.