Santa Cecilia és la patrona dels músics i la seva onomàstica és el 22 de novembre. Va viure en el segle III però totes les seves dades es coneixen a través de les actes del martiri divulgades segles més tard, que conten que aquesta il·lustre donzella romana va ser promesa pels seus pares a un jove cavaller de nom Valeriano. La felicitat de Cecilia davant aquestes noces no era tanta, ja que havia consagrat la seva virginitat a Jesucrist, però no va voler oposar-se a la voluntat dels seus pares i finalment les noces es va celebrar sota les lleis romanes.
El passat cap de setmana, les bandes de música de Benicarló i Peníscola van realitzar el concert de santa Cecilia. La banda de música de Vinaròs, realitzarà el concert dissabte que ve 26 a les 18.30 hores a l’auditori.
Benicarló:
La banda de música Cadufera compta amb 130 músics,el director artístic és Pablo Angles, la presidenta de l’associació és Mar Martinez i la musa de la música Lucia Angles.
Peníscola:
La banda de música de l’Associació
Musical Verge de l’Ermitana està formada per 60 músics. El seu director artístic és Salvador García Sorlí i el seu president és Manuel Beltrán Biosca.
Compta amb una massa social de 210 socis i sòcies.
Felicitats a tots els músics!