- Jornada Cultural organitzada per la Tertúlia Literària Àgora.
La Tertúlia Literària Àgora acaba de completar la seva quinzena temporada. Nascuda a Vinaròs en setembre de 2009 en la Llibreria Obreda , acollida després a L’Espai de Mariola Nos i des de fa sis anys tenint a la Biblioteca Municipal de Vinaròs com a lloc habitual de les seves cites. Són més de 160 llibres els tractats en les diferents sessions. La filosofia essencial d’aquest Club de Lectura està perfectament expressada en la seua declaració de principis que acompanya al cartell de cada convocatòria: “llegir compartint, és llegir més vegades”.
I , pot ser , per celebrar aquest 15 aniversari el passat 6 de de juliol ens van reunir en Sant Mateu. No va ser Sant Mateu una elecció a cegues. Per una banda volíem gaudir del seu patrimoni artístic i per començar la programació ens vam reunir al Palau de Villores per analitzar l’obra literària “Las ataduras” de Carmen Martín Gaite. Recomanem la lectura d’aquest llibre per la saviesa literària de l’autora. Els relats d’aquest llibre són un fidel retrat de l’Espanya dels anys cinquanta i posteriors, amb especial atenció al paper de la dona en una realitat moltes vegades hostil per a ella.
La jornada va donar per a molt més : per recórrer carrers i edificis admirables en la seua conservació, per seure a la seua plaça i xerrar tranquil·lament o per a visitar un miracle anomenat “Associació cultural i de cine Stromboloi”. Totes les persones que vam arribar al Stromboli ens vam quedar bocabadats: una persona, el senyor Manolo, manté una sala de cine per a 50 persones decorada amb una extrema passió pel cine . Semblava que “Cinema Paradiso” estava allí i ara mateix.
La visita al cine encara tenia un motiu més : veure la versió cinematogràfica del llibre – La trena – que a la Tertúlia literària Àgora havien llegit el passat més.
Una jornada plena d’emocions, literatura i bon humor.
De nou les gràcies a l’Ajuntament de Sant Mateu i a l’Associació Stromboli per haver fet possible aquesta jornada.
TERTÚLIA LITERÀRIA ÀGORA