
-
El Patronat Provincial de Turisme impulsa una nova convocatòria de subvencions dirigida a entitats organitzadores de cicles i concerts de música el pressupost de la qual s’ha incrementat un 23,53% fins a aconseguir 525.000 euros
-
“Castelló no s’entén sense la música, i els cicles i concerts de música, al costat dels festivals, són motor de desestacionalització, d’atracció turística i dinamització en el conjunt del territori”, ha expressat la presidenta Marta Barrachina
El Patronat Provincial de Turisme ha impulsat una nova convocatòria de subvencions dirigida a entitats organitzadores de cicles i concerts de música el pressupost de la qual s’ha incrementat un 23,53% fins a aconseguir 525.000 euros.
“Castelló no s’entén sense la música, i els cicles i concerts de música, al costat dels festivals, són motor de desestacionalització, d’atracció turística i dinamització en el conjunt del territori”, ha expressat la presidenta Marta Barrachina.
Així, amb l’objectiu de dinamitzar l’oferta turística de la província quant al turisme de festival i música, i augmentar la capacitat d’esta mena d’esdeveniments per a generar demanda turística en destí, el Patronat Provincial de Turisme ha aprovat les bases que regiran la convocatòria per a la concessió de subvencions per a entitats organitzadores de cicles i concerts de música a la província de Castelló durant este 2026.
“Els esdeveniments musicals s’han convertit en una ferramenta d’atracció de milers de persones a la nostra terra, en un verdader aparador internacional del molt que hem d’oferir al turista a la nostra província els 365 dies de l’any”, ha enaltit la presidenta de la Diputació.
Per part seua, el vicepresident i responsable de l’àrea Turística, Andrés Martínez, ha explicat que “les ajudes es destinaran a finançar parcialment els gastos derivats de l’organització de cicles i concerts de música que es realitzen en algun municipi de la província i que ajuden a generar demanda turística”.
Tal com s’especifica en les bases, els cicles de música hauran de tindre una duració mínima de 3 dies, consecutius o no consecutius, en un interval de temps de 30 dies o menys, i que estiguen agrupats sota una única marca comercial i siguen publicitats com a tal. La suma dels assistents en el cicle ha de ser com a mínim 3.000 assistents. Quant als concerts de música, hauran de tindre com a mínim 3.000 assistents/dia. “Només podrà subvencionar-se un cicle o concert de música per entitat”, ha incidit el vicepresident provincial.
Pel que fa a la quantia de la subvenció, l’import total de la present convocatòria ascendix a 525.000 euros, “i la quantia de la subvenció per a cada beneficiari no podrà superar el 80% dels gastos subvencionables de l’activitat”, ha explicat Andrés Martínez. Així mateix, el nombre d’assistents és el criteri marcat per a concretar l’import màxim de subvenció per a cada cicle o concert.
Al respecte, per a més de 9.001 assistents l’import màxim de subvenció serà de 30.000 euros; de 6.001 a 9.000 la subvenció serà de fins a 20.000 euros; mentres que de 4.501 a 6.000 assistents podran aconseguir 15.000 euros i, finalment, de 3.000 a 4.500 assistents se subvencionarà amb un màxim de 10.000 euros.
Els gastos subvencionables són diversos, destacant la contractació d’artistes, grups musicals o cantants; el lloguer del material necessari per a l’execució de l’esdeveniment com poden ser carpes, escenaris, equips audiovisuals, sistemes d’enllumenat, equips de so, mobiliari, tancat o tendals; i l’edició i/o impressió de material gràfic en línia i offline per a la promoció de l’esdeveniment, entre altres gastos.
Els interessats a concórrer en este procediment hauran de presentar les seues sol·licituds dins del termini de quinze dies hàbils a comptar des de l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló.























