- Es tracta d’un inventari d’actuacions a realitzar en el marc europeu del Fons Europeu Marítim.
La Conselleria d’Agricultura Ganaderia i Pesca i la Vicepresidència Tercera i Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori i de la Recuperació han anunciat, a través d’una nota de premsa, l’acord per la posada en marxa d’un inventari d’actuacions a realitzar en el marc europeu del Fons Europeu Marítim, de Pesca i de Aquicultura en els ports pesquers de la Generalitat.
En el cas del port de Vinaròs, la resolució conjunta de la Direcció General de Pesca i la Direcció General de Costes, Ports i Aeroports, publicada aquest dilluns en el DOGV, contempla “la instal·lació de preses de llum i aigua en el moll de la zona pesquera, la millora de les condicions sanitàries i de seguretat en el paviment de la llotja i la millora dels tancaments exteriors per incrementar la eficiència tèrmica de l’edifici de la llotja”.
Per altra banda, a Benicarló es milloraran “les condicions sanitàries i de seguretat en el paviment de la llotja, així com l’adequació dels tancaments exteriors per millorar l’eficiència tèrmica de l’edifici de la llotja i la instal·lació de tomes de llum i d’aigua en el moll de la zona pesquera”.
Finalment, la resolució recull a Peníscola la “instal·lació d’una nova canalització d’aigua potable, així com punts de llum i aigua en el moll de la zona pesquera del port, a més de la millora dels cristalls de la teulada del magatzem de caixes de la llotja i dels tancaments exteriors de la mateixa, per millorar l’eficiència energètica”.
La resolució també indica “la millora les condicions sanitàries i de seguretat en el paviment i a la coberta de la llotja, així com el sombratge en la zona d’estesa de xarxes de pesca i el clos perimetral per a incrementar la seguretat de la llotja“.
En els tres ports, conjuntament amb Xàbia, Cap, la Vilajoiosa, Campello, Santa Pola i Guardamar, està prevista la construcció d’unt punt de recollida de residus “Punto Limpio”.
La Conselleria d’Agricultura, Aigua, Ganaderia i Pesca assegura en la nota de premsa que disposa del crèdit necessari en la línia FN 590 “Nuevas Infraestructuras En Pesca, Marisqueo y Acuicultura”, corresponent al període d’execució del FEMPA 21-27, crèdit que serà cofinançat pel FEMPA en un percentatge del 70%.
Foto d’arxiu del port de Vinaròs.































