- Generarà energia elèctrica destinada a l’autoconsum col·lectiu de la qual es beneficiaran els 24 integrants de la Comunitat Energètica Local i l’Ajuntament.
Avui ha entrat en funcionament la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques situada a la coberta de l’edifici municipal CESAL d’Alcalà de Xivert. És una instal·lació de 38,22 kWp de potència que es destina a l’autoconsum col·lectiu, de la qual es beneficiaran tant l’Ajuntament, ja que el flux elèctric que es generi servirà per al CESAL, com els 24 integrants de la Comunitat Energètica Local (CEL) d’Alcalà de Xivert, que veuran reflectit en les seues factures elèctriques.
L’Ajuntament va cedir la coberta de l’edifici i es va fer càrrec del cost econòmic tant de la instal·lació com de l’assistència tècnica i procés de participació ciutadana per a crear la CEL. L’empresa distribuïdora ha tardat dos anys a donar el vistiplau a aquest autoconsum col·lectiu ja que els tràmits van començar a l’octubre de 2022.
La regidora María Agut ha destacat que “aquesta és una notícia que portàvem molt de temps esperant i que suposa donar continuïtat a les polítiques de foment d’energies renovables de l’Ajuntament i que suma el benefici de l’estalvi econòmic per als integrants de la CEL i per al propi Ajuntament”.