/>
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

L’ArtXiBarri arriba a la seua catorzena edició amb el món de la fantasia com a eix temàtic

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
  • La festa organitzada per la Xarxa per la Convivència a Tortosa començarà a les 18.00 a la plaça del Rastre, amb tallers, gegants, contacontes, música i un sopar

La Xarxa per la Convivència a Tortosa ja ho té tot a punt per a l’ArtXiBarri, que este divendres, 17 d’abril, arriba a la seua catorzena edició. “Serà una tarda-nit plena de tallers, cercavila en los gegants, contacontes, actuacions, un sopar comunitari i un gran final de festa amb música al carrer”, ha explicat l’alcaldessa, Mar Lleixà, qui ha comparegut amb el segon tinent d’alcaldia i regidor d’Acció Cívica i Comunitària, Víctor Grau. La plaça de Mossèn Sol, al barri del Rastre, serà l’escenari de l’ArtXiBarri d’enguany, que tindrà com a eix temàtic ‘El món de la fantasia’.

De fet, l’ArtXiBarri començarà a les 16.30 hores amb l’activitat ‘Endinsa’t al món de la fantasia!’. En este sentit, Grau ha detallat que els xiquets i les xiquetes podran fer-se un barret màgic, descobrir el secret de les llavors, o beure’s una pòcima. Una hora després, cap a les 17.30, arribaran en cercavila els Gegants de la Ciutat. Un cop a la plaça, hi haurà una actuació de la colla gegantera amb els Gegants de Tortosa.

“Tot seguit, a les 18.00 hores, hi haurà un contacontes, per descobrir les històries fantàstiques que s’amaguen a Tortosa”, ha afegit el regidor. Més tard, cap a les 20.00 hores, arribarà el moment de l’actuació de les xiquetes i xiquets del Casal Artístic i Comunitari. A partir de les 20.30 hores, hi haurà un final de festa amb molta música, amb l’actuació a càrrec de la xaranga Aigua en gas.

Finalment, Grau ha destacat el sopar comunitari ‘A halar!!!’, del qual ha dit que “ja és un clàssic de l’ArtXiBarri”. “Es tracta d’un sopar de pa i porta, en què cadascú porta alguna cosa per compartir”, ha recordat Grau. El sopar estarà amenitzat amb un Bingo Musical a càrrec de la discjòquei PDOnea. “Per tant, música, xalera i bona companyia per acabar la festa de l’ArtXibarri”, ha conclòs el regidor, qui ha assenyalat que l’ArtXiBarri és una proposta festiva per dinamitzar els barris de la Ciutat Històrica i afavorir la cohesió i la diversitat cultural a Tortosa, en la línia del treball sociocomunitari que es fa al llarg de l’any. En este sentit, ha agraït la feina i la implicació del personal de l’Ajuntament, però també d’entitats com FITES, Càritas, Atzavara-Arrels, Creu Roja i Obre’t Ebre, així com del personal de l’Institut Català de la Salut.

En esta línia, tant el regidor com l’alcaldessa han animat a tothom a participar-hi i a xalar a la festa de l’ArtXiBarri amb infants, famílies, amistats i companys i companyes. “Un any més, l’ArtXiBarri serà una gran aventura a partir del procés comunitari, que ens permetrà viure i compartir espais en una ciutat diversa i més cohesionada”, ha conclòs l’alcaldessa, tot agraint també “la feina, la implicació i la dedicació” de totes les persones i col·lectius que faran possible esta nova edició de l’ArtXiBarri.

D’altra banda, enguany l’ArtXiBarri a la plaça de Mossèn Sol també coincidirà amb una de les àgores ciutadanes dels Pressupostos Participatius. L’objectiu de les àgores és ajudar la ciutadania a proposar i decidir a quines inversions es destinen una partida de 250.000 euros del pressupost del 2026. Seran

210.000 euros per a Tortosa ciutat; 20.000 euros per al poble dels Reguers, i 20.000 euros més per al poble de Vinallop. L’àgora de la Ciutat Històrica començarà a les 18.00 hores, amb l’ArtXiBarri ja en marxa.

Explora más

[location-weather id="200265"]