La Fira i Festes de Sant Joan i Sant Pere ha sigut una de les tres festes triades per a formar part del primer programa de “Terra de Festes”, el nou programa de la televisió pública valenciana À Punt. Aquest programa, que s’emet els dilluns a les 22:45 h, visita cada dilluns tres municipis de la Comunitat Valenciana per, segons explica la cadena en el seu comunicat de presentació a les xarxes socials, “visibilitzar la diversitat festiva de la Comunitat Valenciana i reforçar l’arrelament cultural als pobles que ens definixen com a societat“.
Durant el programa, la reportera Mari Carmen Montes visita la capital del Baix Maestrat i dona visibilitat a la Fira i Festes de Sant Joan i Sant Pere, mostrant l’Envelat de Festes, el primer concurs d’ali-oli celebrat al Pub Quijote, la XXXIII edició de la Trobada de Nanos i Gegants, a més de viure en primera persona una correguda de la traca pel centre del poble. També es realitzen entrevistes al regidor de Festes, Víctor García, i al cap de la Colla de Nanos i Gegants de Vinaròs, Jordi Beltran.
En aquesta edició, el programa també ha visitat Benissa, amb el 50 aniversari de la seva festa de Moros i Cristians, i Quatretonda, on es mostren els bous al carrer i el cant dels gojos.
El programa naix a través d’un conveni de Presidència de la Generalitat Valenciana i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies. El programa el pots veure clicant en aquest link.
Foto: Instagram del programa Terra de Festes.