/>
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

Marta Barrachina enaltix la inversió de 800.000 euros de la Diputació de Castelló durant la present legislatura per a reforçar la seguretat en el camp amb el servei de guardes rurals

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

  • “L’agricultura és tradició, identitat i un pilar fonamental per a la nostra província, per això treballem per preservar el nostre sector primari, protegir el nostre camp i assegurar la viabilitat de les produccions”, expressa la presidenta de la institució provincial
  • El suport al sector primari és una prioritat marcada en el full de ruta del Govern Provincial i, en este sentit, Marta Barrachina afirma que “és fonamental reforçar la seguretat i potenciar l’agricultura, sobretot en els municipis que patixen despoblació”

La presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, enaltix la inversió de 800.000 euros de la institució provincial durant la present legislatura per a reforçar la seguretat en el camp amb el servei de guardes rurals.

L’agricultura és tradició, identitat i un pilar fonamental per a la nostra província, per això treballem per preservar el nostre sector primari, protegir el nostre camp i assegurar la viabilitat de les produccions”, ha expressat la dirigent provincial, qui ha incidit en l’aposta ferma i decidida “per reforçar la seguretat de les explotacions agrícoles i assegurar el futur dels nostres camps”.

El suport al sector primari és una prioritat marcada en el full de ruta del Govern Provincial i, en este sentit, la presidenta de la Diputació ha afirmat que “és fonamental reforçar la seguretat i potenciar l’agricultura, sobretot en els municipis que patixen despoblació, i per a això, des de les administracions hem de tendir la mà als nostres agricultors i aplicar polítiques que faciliten la generació d’oportunitats en el sector primari”.

Així, la dirigent provincial ha posat en valor els 800.000 euros que la Diputació de Castelló ha destinat, des de l’inici de la legislatura, als pobles més xicotets per a finançar el servei de vigilància i control amb la finalitat d’evitar robatoris i actes vandàlics en el camp.

Recordar que este servei de guardes rurals va ser implantat per la Diputació de Castelló en 2024 amb l’objectiu de garantir la seguretat en el camp i evitar robatoris en les explotacions agrícoles. Fins al moment ha demostrat ser una ferramenta fonamental, sobretot per a les localitats més xicotetes.

Per a la màxima representant de la institució provincial, els guardes rurals són “una peça clau que reforça i recolza el treball dels qui diàriament cuiden i treballen la nostra terra”. “Castelló és una terra de sectors productius forts i hem de protegir els agricultors que viuen i es desviuen per garantir el millor producte de la nostra terra”, ha subratllat Marta Barrachina.

Al respecte, la dirigent provincial ha posat l’accent que “cada euro invertit en el medi rural és una inversió en futur, en ocupació i en manteniment de la vida dels nostres pobles”. A més de la protecció del camp, esta línia d’ajudes fomenta l’ocupació i contribuïx, de la mateixa manera, al desenvolupament rural i a fixar població en els municipis més xicotets.

En l’actualitat, la institució provincial destina ajudes a 15 municipis de menys de 5.000 habitants per a millorar la vigilància del camp i previndre robatoris. “Treballem cada dia per a donar als nostres municipis el suport que mereixen, però també als nostres agricultors”, ha apuntat Marta Barrachina.

Així, la presidenta provincial ha recordat que en l’anterior convocatòria la Diputació ja va incrementar un 50% el pressupost fins a aconseguir els 300.000 euros i va ampliar les bases a municipis de fins a 5.000 habitants, permetent que més localitats pogueren accedir a estes ajudes i recolzar el treball de les persones que sostenen el territori amb el seu treball diari.

En este sentit, la dirigent provincial ha destacat el treball que ha realitzat l’equip de Govern Provincial en estos tres anys per a protegir l’agricultura i ha assegurat que “continuarem treballant per continuar complint amb la paraula donada i donar resposta als nostres municipis i als seus veïns, per a continuar generant oportunitats i continuar creixent”.

Explora más

[location-weather id="200265"]