/>
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

Proposta de moció de condemna al genocidi del ple de l’Ajuntament de Vinaròs

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram

Grup de Suport a Palestina de Vinaròs

Palestina viu des de fa pràcticament dos anys una tragèdia humanitària d’una magnitud indescriptible. L’ofensiva israeliana sobre la Franja de Gaza ha estat descrita com a genocidi per part de les organitzacions internacionals de drets humans i la Cort Internacional de Justícia investiga a Israel per la comissió del més gros delicte contra la humanitat. Davant d’aquest horror el Grup de Suport a Palestina de Vinaròs va considerar que era imprescindible que els representants públics de la ciutadania de Vinaròs es posicionessen al respecte i mostressen el compromís del nostre municipi amb la defensa de la pau i la justícia internacional.

Així, tal com vam anunciar en l’acte realitzat a la pèrgola del passeig marítim de Vinaròs el 24 d’agost passat, davant la falta de posicionament del nostre Ajuntament respecte a l’apartheid i genocidi que pateixen els palestins i que colpeja les consciències de la immensa majoria de la ciutadania del nostre poble, dijous 4 de setembre el nostre Grup va convocar oficialment als portaveus dels cinc grups polítics amb representació municipal a una reunió a la Casa de la Cultura dilluns 8 de setembre per a instar-los a presentar al plenari ordinari de la ciutat del mes de setembre una moció elaborada per nosaltres i que podeu consultar al final d’aquest comunicat. El text denunciava els crims comesos per Israel, exigia l’embargament integral d’armes i la ruptura de relacions amb un Estat que viola de manera sistemàtica els drets humans, alhora que reafirmava el compromís amb la pau, la justícia i el dret del poble palestí a viure en llibertat.

A la reunió van assistir representants del Partit Socialista i del Partit Popular, així com la portaveu del Partit de Vinaròs Independent, als qui vàrem agrair la seua assistència. No va acudir cap representant de VOX ni de Compromís. En la trobada vam lliurar als tres representants polítics la moció que havíem preparat i els vam explicar que la nostra condició perquè fos presentada era que es votés sense modificacions substancials i que fos llegida íntegrament per un membre del nostre Grup. Cap de les formacions polítiques va refusar l’oferiment de forma expressa, comprometent-se a fer-nos arribar una resposta abans del dijous 11 de setembre, data límit per a registrar la moció.

Però arribada eixa data vam poder constatar la total falta de voluntat política per part dels partits polítics representats al Consistori per fer que la nostra iniciativa prosperés. Fet que lamentem profundament i que fa que la nostra valoració del comportament mostrat per les formacions polítiques de Vinaròs siga molt decebedora. Tot i que els representants polítics municipals tenien en la seua mà fer possible aquesta moció, han preferit optar per donar l’esquena a la societat civil i a un clam internacional que reclama aturar el genocidi israelià envers el poble palestí i exigeix justícia i dignitat per a Palestina. La indiferència i la falta de valentia davant d’un genocidi no implica neutralitat sinó complicitat.

Així, el nostre Grup continuarà denunciant amb fermesa els crims espantosos que Israel perpetra contra la població palestina i assenyalant la responsabilitat d’aquells governs, institucions i entitats que, amb la seua inacció o col·laboració, es converteixen en còmplices. La nostra veu no callarà fins que Palestina siga lliure i les palestines i palestins puguen viure en pau amb el ple reconeixement dels seus drets.

VISCA PALESTINA LLIURE!

—————————————————————————————

A continuació, el text de la moció presentat als partits polítics amb representació a l’Ajuntament de Vinaròs:

MOCIÓ PER L’EMBARGAMENT D’ARMES A ISRAEL, LA RUPTURA DE RELACIONS DIPLOMÀTIQUES I COMERCIALS, LA CONDEMNA DEL GENOCIDI CONTRA EL POBLE PALESTÍ I EL SUPORT A LES RESOLUCIONS INTERNACIONALS

EXPOSICIÓ DE MOTIUS

El poble palestí pateix una tragèdia humanitària de dimensions devastadores, especialment a la Franja de Gaza, on s’han comptabilitzat desenes de milers de persones mortes i ferides, així com la destrucció sistemàtica d’infraestructures vitals -hospitals, escoles, habitatges, sistemes d’aigua i electricitat- i el desplaçament forçós de gairebé tota la població.

L’ús de la fam com a arma de guerra i l’impediment d’entrada d’ajuda humanitària constitueixen greus crims de guerra i crims de lesa humanitat, tipificats pel Dret Internacional Humanitari.

Diverses organitzacions de drets humans —Amnistia Internacional, Human Rights Watch, B’Tselem, entre altres— han denunciat que el règim imposat per Israel sobre la població palestina constitueix un sistema d’apartheid, un crim de lesa humanitat reconegut pel Dret Internacional. Alhora, la Cort Internacional de Justícia ha admès a tràmit la denúncia per genocidi i ha dictat mesures cautelars que Israel incompleix reiteradament.

Malgrat aquestes evidències, la comunitat internacional i, en particular, la Unió Europea i Espanya han mantingut relacions diplomàtiques, comercials i militars amb Israel, incloent-hi exportacions de material de defensa. Tot això contravé el Tractat sobre el Comerç d’Armes i la Llei 53/2007 sobre el control d’exportacions de material de defensa i de doble ús, que prohibeixen expressament el comerç d’armes amb països implicats en violacions greus de drets humans.

Davant d’aquesta realitat, les entitats locals, com a institucions democràtiques i representatives de la ciutadania, tenim la responsabilitat d’alçar la veu, condemnar aquests crims i instar les institucions estatals i internacionals a actuar amb contundència. El silenci i la inacció ens farien còmplices.

Per tot això, proposem l’adopció dels següents ACORDS:

  • PRIMER. Declarar que els crims comesos per l’Estat d’Israel contra la població palestina constituixen crims d’apartheid i genocidi, condemnant sense matisos el càstig col·lectiu i exigint l’atur immediat dels atacs.
  • SEGON. Instar el Govern espanyol a decretar l’embargament immediat i total d’armes, tecnologia militar i de vigilància a Israel, així com impulsar la reforma de la Llei 53/2007 per prohibir qualsevol mena de venda, subministrament o transferència d’armament a països implicats en violacions greus de drets humans.
  • TERCER. Reclamar la ruptura de totes les relacions diplomàtiques, comercials, econòmiques, culturals i institucionals amb l’Estat d’Israel mentre persistisca la seua política d’apartheid i ocupació violenta contra el poble palestí, i instar la Unió Europea i els seus estats membres a adoptar mesures polítiques i econòmiques en la mateixa direcció.
  • QUART. Donar suport a les denúncies presentades per Sud-àfrica davant la Cort Internacional de Justícia, al procés penal obert pel Tribunal Penal Internacional contra alts càrrecs israelians, i reafirmar el dret al retorn de les persones refugiades palestines, tal com establix la Resolució 194 de l’Assemblea General de les Nacions Unides.
  • CINQUÈ. Manifestar l’oposició frontal a qualsevol intent d’establir una presència militar permanent a Gaza, modificar les seues fronteres o deportar la població palestina de Gaza o Cisjordània, reconeixent que aquest trasllat forçós constituix una greu infracció del Quart Conveni de Ginebra i un crim de guerra.
  • SISÈ. Reafirmar el dret del poble palestí a viure en pau i llibertat en un Estat sobirà, amb igualtat davant la llei per a tots els seus habitants, independentment de l’origen cultural o religiós.
  • SETÈ. Donar trasllat dels presents acords a la Presidència del Govern de l’Estat, el Ministeri d’Afers Exteriors, la Unió Europea i el seu Alt Representant per a Afers Exteriors, el Secretari General de les Nacions Unides, l’Ambaixada de Palestina a Espanya, així com als grups polítics del Congrés, Senat i Les Corts Valencianes.

Explora más