/>
Buscar
Cerrar este cuadro de búsqueda.

Protecció Civil de la Generalitat manté en Emergència el pla INUNCAT a les Terres de l’Ebre

Facebook
Twitter
WhatsApp
Telegram
  • El telèfon d’Emergències 112 ha rebut un total de 2.160 trucades, 1.514 des del Montsià.

Protecció Civil de la Generalitat manté en Emergència el Pla especial d’emergències per inundacions de Catalunya (INUNCAT), després de la reunió d’aquest matí del Comitè Tècnic del pla, encapçalat per Salvador Illa, president de la Generalitat, Albert Dalmau, Conseller de la Presidència i la Consellera d’Interior i Seguretat Pública, Núria Parlon.

Balanç d’actuacions

Segons informa la Generalitat, el telèfon d’emergències 112 ha rebut un total de 2.160 trucades que han generat 1.704 expedients. La gran majoria han estat des del Montsià, amb 1.514, seguit del Baix Ebre amb 337 i el Baix Camp i Tarragonès amb 75.

Per altra banda, els Bombers de la Generalitat han atès, fins les 09:00 del matí, 358 avisos dels quals 298 han sigut al Montsià i 60 al Baix Ebre, la majoria dels quals han sigut per salvaments de persones atrapades en els seus vehicles en carreteres i camins, a més d’assistènciues tècniques, esgotaments d’aigua, arbres caiguts i despreniments de pedres.

El Sistema d’Emergències Mèdiques ha informat que, durant l’episodi hi ha hagut 69 incidents que han afectat a un total de 18 persones (17 lleus i una greu)

Suspensió de classes

Ahir al vespre es va emetre la resolució mitjançant la qual avui dilluns en la qual es demana a les comarques del Baix Camp, Baix Ebre, Montsià, Ribera d’Ebre i Terra Alta evitar els desplaçaments que no siguin imprescindibles; aplicar el teletreball en tots els àmbits que sigui possible; suspendre l’activitat educativa, esportiva, universitària, així com els centres adscrits a les universitats i els centres de recerca universitaris; i suspendre l’activitat dels serveis socials bàsics i especialitzats.

Segons el departament d’Educació, s’han vist afectats per la mesura 59.000 alumnes de 238 centres educatius.

Explora más