La cita va ser el dissabte, 16 de desembre, a partir de les 11.30 a la Sala d’actes de la Biblioteca Municipal de Vinaròs.
La singularitat d’aquest acte comença explicant que en la seua realització han col·laborat diverses entitats amb diferents aportacions : L’Aula Municipal de Teatre de Vinaròs, que en les persones del seus directors ( Regina Prades i Joan Comes ) van fer la presentació de l’obra teatral i del seu autor , alumnat de l’Aula municipal de teatre van realitzar una magnífica lectura dramatitzada de diferents fragments de “Casa de nines” , l’Ajuntament de Vinaròs ( Regidoria de Cultura i Biblioteca Municipal ) va finançar l’activitat i posar a disposició de la mateixa l’espai de la Sala d’actes de la Biblioteca Municipal i el col·lectiu de la Tertúlia literària Àgora que és qui coordinava l’activitat al tractar-se d’una de les obres literàries de la seua programació.
L’obra Casa de nines, de l’autor noruec Henrik Ibsen (1828-1906) va ser estrenada en 1879 i va suposar un abans i un després en la història del teatre. La tertúlia va permetre analitzar uns esdeveniments i personatges que si bé exigeixen situar-se en el moment social que descriu l’obra ( finals del segle XIX) també és de veres que són permanents . Parlem de la rebel·lió contra els estigmes , en aquest cas la d’una dona que decideix deixar de ser tractada com una nina ( abans pel pare, després per l’home ) i opta pel camí de la recerca de la seva llibertat . A la vegada – segons el fragment, segons el personatge- vam tindre ocasió de referir-nos a temes permanents : la societat patriarcal, la incomunicació , la corrupció, la por a la solitud….però també de l’esperança com a missatge quan la protagonista decideix empoderar-se i tindre en compte a la seua persona.
Agraïments a totes les entitats i persones que van fer possible una jornada on de nou vam comprovar que compartir lectures – objectiu de les tertúlies literàries- és llegir el llibre més vegades.. A més, ho diu qui ho sap, millora la salut.!
La programació de la Tertúlia Literària Àgora tornarà el proper divendres 12 de gener de 2024 amb l’obra “El árbol de la ciencia” de Pio Baroja . Anem a per la quinzena temporada, un èxit de tota la gent que participa en el grup. Gràcies a totes i tots.