- Persones de més de 20 nacionalitats van acudir a Morella de les que més de 2.000 van estar a les zones d’observació habilitades fora del municipi
- El castell va esgotar les entrades mentre la música acompanyava l’observació tant en el monument com en l’Alameda
- La ciutat va tindre una ocupació de pràcticament el 100% durant els dies previs i fins a la nit de l’eclipsi
- El dispositiu de seguretat preparat en Morella i punts d’observació va funcionar perfectament amb els treballadors municipals i el comportament exemplar de la gent
Morella es va convertir ahir en un gran escenari per a disfrutar de l’eclipsi total solar. A pesar d’algunes previsions meteorològiques que van afectar a l’afluència de visitants, la ciutat i els seus espais habilitats van fer que les veïnes i veïns, així com la gent vinguda des de 20 nacionalitats diferents veren este fenomen astronòmic des d’un espai únic. Les zones d’observació habilitades al terme municipal van acollir a unes 2.000 persones durant la jornada on es va establir un dispositiu especial per a controlar l’accés i trànsit de vehicles.

L’alcalde de Morella, Bernabé Sangüesa, ha destacat que “algunes previsions de núvols o tempestes van fer que baixara l’afluència de visitants a la ciutat i les diferents zones habilitades per a observar l’eclipsi” i ha afegit que “al final, no es van complir i vam vore la totalitat perfectament i en un escenari únic com és Morella”. L’edil ha explicat que “vam encendre la llum ornamental del castell i muralles, la qual cosa ha fet que ara vegem unes imatges úniques i espectaculars de l’eclipsi a Morella, que totes i tots recordarem”. Finalment, ha remarcat que “les 300 entrades que hi havia per a vore’l des del Castell es van esgotar en vuit minuts. Tot un dispositiu que ha funcionat gràcies a totes les persones que han col·laborat, des dels treballadors municipals als voluntaris i els experts de AstroMorella”.
A més, durant els dies previs, l’ocupació d’hotels, cases rurals i pisos turístics ha estat quasi al 100%. També hi ha hagut molta activitat comercial i reserves als restaurants, sobretot durant la jornada d’ahir. Així, es van vendre les 300 entrades del castell en horari especial per a vore l’eclipsi, així com la zona de l’Alameda i els voltants del poble van acollir a molta gent. Pel que fa a l’Alameda, el fil musical va acompanyar tot el fenomen astronòmic, on també va actuar una coral mentre que al castell la música del violí va ser la que va amenitzar l’espectacle.


























