En Vinaròs, des de el divendres 21, existeix la possibilitat de vore algunes de les obres més representatives de la col.lecció del Prado gràcies a la mostra itinirant “El Prado en las calles”, un projecte organitzat per el Museu Nacional del Prado i la Fundació Iberdrola d’Espanya , amb la col.laboració de la Conselleria de Cultura que també compta amb el suport de l’Ajuntament de Vinaròs.
Per la nostra ciutat és un veritable honor acollir durant unes setmanes l’extraordinària exposició que consta de mig centenar de reproduccions a tamany real d’obres de grans mestres com Goya, Velázquez, El Greco, Rubens o Caravaggio, peces que quasi tot el món coneix per la seua història i que han estat seleccionades entre aquelles més emblemàtiques i conegudes del Prado.
La inciativa de “EL Prado en las calles”, permet apropar la riquesa artística i cultural del major i més important museu d’Espanya a la nostra localitat, fent de Vinaròs un espai on l’art, la història i la bellesa s’entrellacen amb el nostre dia i en un entorn , com és el nostre passeig marítim, inigualable.
No és la primera vegada que el Museu del Prado s’apropa a Vinaròs. L’any 2014, amb motiu de l’exposició Pulchra Magistri de la Llum de les Imagens, el museu va cedir el llibre d’estudis de l’escultor vinarossenc Juan Bautista Nicolau, que fou adquirit per el museu l’any 1975 i que recull una sèrie de dibuixos de tot gènere, religiós, costumbrista, paisatgista o d’escenes mitològiques.
Amb aquesta mostra no tan sols podrem gaudir de la bellesa de l’art, sinó que també tenim l’oportunitat per reflexionar sobre la importància d’aquesta exposició en les nostres vides i en el nostre dia a dia, conectar-nos amb el passat i inspirar-nos a seguir construint un futur ple de creativitat , reflexió i enriquiment personal.
És una oportunitat única per accedir a les obres dels grans mestres de la pintura, més rellevants que té la principal pinacotena del país, posem en valor l’accés de la cultura a peu de carrer.
Aquesta exposició és amena, divertida i ens permet apropar-nos als quadres. És una excepcional mostra a l’abast de tothom, perquè hi hauran persones que no hagin visitat El Prado enMadrid i no hi ha major satisfacció per qualsevol equip de govern, de qualsevol lloc d’Espanya , possar a la seua ciutat en el mapa, i el divendres amb aquesta exposició fotogràfica ho hem aconseguit.
Andrea Roig