- Este cap de setmana s’ha celebrat l’última de les cinc activitats que han tingut lloc en diferents punts del terme amb molta participació.
- L’aqüeducte, la Fàbrica Giner, les muralles bombardejades a la Guerra de Successió, Santa Llúcia i Morella la Vella han estat els escenaris de les visites.
- L’Ajuntament de Morella i la Mancomunitat Taula del Sénia ja treballen en l’ampliació d’estes jornades l’any que ve amb nous temes i durada.
Este cap de setmana han finalitzat les Jornades europees de patrimoni 2025 impulsades per l’Ajuntament de Morella i la Mancomunitat Taula del Sénia. Este cicle, amb el títol Patrimoni arquitectònic. Finestres al passat, portes al futur, ha comptat amb molta participació al llarg de les cinc visites guiades que han tingut lloc. Així, l’organització fa una valoració positiva on “ha vingut molta gent del poble, la comarca i visitants per a conéixer el patrimoni de Morella de primera mà” ha explicat l’alcalde de Morella, Bernabé Sangüesa.

Les jornades han tingut diferents espais com a protagonistes per a contar la història del territori en diferents èpoques. Edificis rupestres i espai simbòlic en la prehistòria a Morella la Vella, El marc arquitectònic dins l’episodi de l’assassinat de fra Guillem Escolà a la Morella de 1353, La Guerra de Successió i el seu impacte en les muralles, Un exemple imprescindible d’arquitectura industrial: la Fàbrica Giner i L’aqüeducte de Morella. Arquitectura i necessitat vital han sigut les cinc visites programades este any 2025. Amb la gran participació que hi ha hagut, el consistori i la mancomunitat ja treballen en l’ampliació d’actes per a l’edició 2026. El plantejament principal és allargar les dates en altres temporades de l’any, així com més temàtiques o implicar als centres educatius.
El primer edil, amb competències de Patrimoni, ha destacat que “amb l’elevada participació que han tingut totes les visites, ja ens plantegem ampliar l’oferta de cara a l’any 2026, així com implicar a l’escola i l’institut per portar estos temes tan interessants als i les estudiants i que coneguen el nostre ampli patrimoni”. A més, ha volgut “agrair a totes les persones que han participat activament i preparat les diferents visites guiades d’estes Jornades europees de patrimoni a Morella com José Manuel de Antonio, Carlos Sangüesa o l’empresa Noverint qui han desenvolupat les visites”.




















