- El dilluns, 2 de febrer de 2026, la Mancomunitat Taula del Sénia va posar en marxa el Taller d’ocupació Taula del Sénia Forestal 2026, subvencionat per LABORA de la Generalitat Valenciana amb 282.692€.
El Taller d’ocupació te una durada de 12 mesos i està format per 10 alumnes -treballadors (5 dones i 5 homes), una directora i una docent. Les classes teòriques s’imparteixen a les aules homologades del Centre cívic de Rossell i les pràctiques es fan a tots els pobles valencians de la Mancomunitat.
L’especialitat del taller és de TREBALLS FORESTALS i durant els 12 mesos s’imparteix formació per a obtenir dos Certificats de professionalitat:
- AGAR0108 Aprofitaments forestals
- i AGAR0309 Activitats de conservació i millora de forests.
Aquests Tallers d’ocupació subvencionats per LABORA de la Generalitat Valenciana es van iniciar l’any 2016 i durant tots aquests anys s’han format un centenar d’alumnes/treballadors.
A més del Taller anterior, també LABORA de la Generalitat Valenciana ha aprovat una ajuda Orienta Plus de 21.342€ a la Mancomunitat Taula del Sénia per a Projectes integrals d’inserció a persones que pertanyen a col·lectius d’atenció prioritària i que, amb la col·laboració dels Ajuntaments de Benicarló, Càlig i Rossell, s’impartiran a dependencies municipals dels tres pobles.
Segons informació de LABORA, aquests fons son provinents del SEPE, Servicio Público de Empleo Estatal.



























