/>

Sant Jordi es converteix aquest cap de setmana en l’epicentre nacional del gravel amb més de 500 participants

  • La primera edició de la SCOTT Mediterranean Epic Gravel reunirà ciclistes de 15 nacionalitats i combinarà competició, turisme i activitats per a tots els públics durant tres dies
  • Iván Sánchez Cifre: “Esta prova torna a situar a Sant Jordi en l’elit de l’esport gràcies a l’esforç que estem fent”

Sant Jordi es prepara per a convertir-se este cap de setmana en un dels grans punts de referència del gravel a nivell nacional amb la celebració de la primera edició de la SCOTT Mediterranean Epic Gravel, una competició que reunirà més de 500 participants i que arriba al municipi amb una clara vocació internacional i de promoció del territori a través del turisme esportiu.

Este matí s’ha presentat a la Urbanització Panoràmica de Sant Jordi la prova, que es desenrotllarà durant tres dies, i que convertirà al municipi en l’epicentre d’una modalitat ciclista que està experimentant un important creixement a Europa. El gravel combina característiques pròpies del ciclisme de carretera i de la bicicleta de muntanya, permetent gaudir de recorreguts per pistes i camins sense renunciar a llargues distàncies i al component esportiu de la bicicleta de carretera.

El caràcter internacional de la prova queda reflectit en la procedència dels participants. El 85% dels inscrits procedix de fora de la província de Castelló, mentres que la competició comptarà amb ciclistes de 15 nacionalitats diferents. Entre ells figuren referents internacionals com el neerlandés Rick Ottema, campió nacional del seu país, així com especialistes de la disciplina com el canadenc Benjamin Perry o el britànic Toby Perry.

La nòmina de participants també comptarà amb dos noms de referència del ciclisme espanyol, José Antonio Hermida i Samuel Sánchez, figures vinculades a algunes de les grans pàgines recents del MTB i del ciclisme de carretera. A ells se sumaran projectes i creadors de contingut com BiciLAB o Ací Ningú Entrena, que afrontaran la prova des d’una perspectiva més pròxima a l’aficionat que combina la bicicleta amb el treball i la vida quotidiana.

Iván Sánchez Cifre, alcalde de Sant Jordi, ha afirmat durant l’acte de presentació que “esta competició posa a Sant Jordi i Panoràmica en l’epicentre nacional de l’esport gràcies esforce que estem fent des de l’Ajuntament. Esta competició torna a col·locar al nostre municipi en l’elit de l’esport”.

Per part seua, Andrés Martínez, vicepresident de la Diputació Provincial de Castelló, ha assenyalat que “esta prova compta amb tot el nostre suport i gràcies a això este cap de setmana tindrem centenars de veus més per a transmetre que la nostra província és un territori únic per a la pràctica esportiva. Esta és una línia estratègica de la Diputació, que potencia l’esport com a element dinamitzador del nostre territori”.

Finalment, Héctor de la Cagiga, director de Publicom Sport Events, ha assegurat que “teníem moltes ganes de fer esta carrera, que estava buscant la ubicació ideal per a poder organitzar-la. El gravel és una disciplina ciclista que cada vegada té més adeptes, per la qual cosa esperem que este cap de setmana siga tot un èxit”.

Un recorregut exigent que travessa el Baix Maestrat

El recorregut principal serà de 146 quilòmetres i 2.800 metres de desnivell positiu, travessant alguns dels paisatges més destacats del Baix Maestrat i passant pels termes municipals de Sant Jordi, Càlig, Cervera del Maestre, Santa Magdalena de Pulpis, Alcalà de Xivert, Salzadella, Sant Mateu, la Jana, Xert, Canet lo Roig i Traiguera.

L’organització també ha previst recorreguts de 115 i 75 quilòmetres, amb l’objectiu d’adaptar l’experiència a diferents nivells i permetre que un major nombre d’aficionats puga participar en la primera edició de la prova.

L’Ajuntament i els organitzadors han advertit, no obstant això, que caldrà estar pendent de les alertes meteorològiques per a la celebració d’esta competició. Ens obstante, en estos moments s’espera que la fase més complicada finalitze en la matinada d’este divendres.

Tres dies d’activitats de bicicleta i dinamització turística

Més enllà de la competició, la SCOTT Mediterranean Epic Gravel es presenta com un festival de tres dies entorn de la bicicleta, amb concerts, zona expositiva, proves de bicicletes, xarrades, carreres infantils i fins a una màster class de ioga. La proposta busca convertir la cita esportiva en una experiència que implique tant els participants com als seus acompanyants i al conjunt de la població.

L’impacte de la prova transcendix a més l’àmbit estrictament esportiu. L’elevada participació ha generat una important demanda d’allotjament i els establiments de la zona han registrat una ocupació completa, mentres que l’organització estima un impacte econòmic superior als 250.000 euros en esta primera edició.

Amb esta primera edició, Sant Jordi reforça la seua aposta pel turisme esportiu i per la celebració d’esdeveniments capaços d’atraure visitants nacionals i internacionals, generar activitat econòmica i mostrar els recursos naturals i paisatgístics del municipi i del seu entorn. La SCOTT Mediterranean Epic Gravel es presenta així com una oportunitat per a donar a conéixer un territori que reunix les condicions per a convertir-se en un destí atractiu per als aficionats al ciclisme durant tot l’any.

Fotos d’Alex Sanz